جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 11 تير 1396     
معاون فني و عمراني شهرداري منطقه يك:
يک کيلومتر پياده راه رودخانه درکه، درحال اجراست

به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز؛به منظور زيبا سازي و توسعه تفرجگاه هاي طبيعي در حريم رودخانه هاي شمال تهران، پياده راه رودخانه درکه در دو بخش پايين و بالا به طول بيش از يک کيلومتر در حال اجراست .

 

مهندس بهمن محبوبي معاون فني و عمراني شهرداري اين منطقه ساماندهي رود دره ها را از اولويت برنامه هاي زيست محيطي منطقه دانست و اظهار داشت: درکه يکي از قديمي‌ترين و زيباترين محلات ييلاقي شميرانات است و مسير کوهستاني آن در شمال غرب تهران يکي از مسيرهاي محبوب کوه پيمايي به شمار مي رود و از شمال به رشته کوه توچال از شرق به اراضي دانشگاه شهيد بهشتي و از غرب به اوين و سعادت آبادو از جنوب نيز به اوين محدود مي شود که در ارتفاع يک هزار و 700 متري از سطح دريا قرار دارد.

وي گفت : رود دره درکه پايين ،حد فاصل پل يادگار امام(ره) تا پل زندان اوين به طول تقريبي 500 متراست که در اين مسير کانال بتني به همراه کفسازي و پوسته سنگي ، پياده رو سازي در ضلع غرب آن و پياده رو سازي ضلع شرق حدفاصل کوچه باغستان هشتم تا بن بست سحر به طور کامل اجرا شده و مقاوم سازي و تعريض پل زندان اوين تا انتهاي تابستان قابل بهره برداري خواهد بود.

مهندس محبوبي افزود: رود دره درکه بالا نيز حد فاصل پل ورودي ملاقات زندان تا پل ميدان درکه به طول تقريبي 850 متر طول است که 230 متر کانال بتني به همراه کفسازي و پوسته سنگي بطور کامل اجرا و 150 متر کانال بتني کوله اول آن اجرا و تعريض پل ورودي ملاقات زندان به همراه محوطه سازي بعد از پل و سيستم روشنايي و تکميلي آن نيز در حال انجام است.

وي هدف از اجراي اين طرح را استفاده فراغتي از دره ها ي شمال تهران و کوهستان درکه و نيز جلوگيري از ساخت و سازهاي بي رويه در دره ها، ترويج ورزش کوهنوردي، حفاظت ازمحيط طبيعي دره ها وجلوگيري از تخريب کوهستان و مناظر طبيعي عنوان نمود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: