جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 19 تير 1396     
قالیباف در سومین جشنواره و همایش عمران شهری
33سال انتظار برای ارائه لایحه درآمد های پایدار توسط دولت به مجلس

به گزارش تهرانی نیوز؛آیین افتتاح سومین جشنواره و همایش عمران شهری و رونمایی از اولین نقشه پهنه بندی ژئوتکنیک شهر تهران با حضور شهردار پایتخت در حال برگزاری است.

 

محمدباقر قالیباف در این مراسم با بیان اینکه امروز فعالیت های عمران شهری در تهران به سطحی رسیده است که پروژه ها در حوزه های طراحی و اجرا تک هستند و در نشست های علمی در سطح جهانی روی پروژه های شهری بحث می شود و این پروژه ها دیده می شوند، گفت: طرح های عمرانی تهران امروز در سطحی قرار دارد که  در مسابقات جهانی دیده شده، انتخاب شده و در سطح بین المللی رتبه های خوبی کسب کرده اند.

قابلیت برگزاری جشنواره عمران شهری به صورت بین المللی

وی افزود: با توجه به موارد مطروحه اکنون این قابلیت وجود دارد که جشنواره عمران شهری به صورت بین المللی برگزار شود؛ همانند کنفرانس حمل و نقل و ترافیک که با حضور چهره های سرشناس بین المللی برگزار می شود و از کنفرانس های برجسته در این حوزه است.

شهرداری ها و دهیاری ها پل ارتباطی بین مردم و دولت

شهردار  تهران در ادامه با بیان اینکه تاریخچه شهرداری های قصه پر غصه ای است، اظهارکرد: ما هیچ نهاد عمومی غیردولتی ای فراگیرتر، پرمسئولیت و خدمتگزارتر مثل شهرداری نداریم. مردمی ترین و پراثرترین نهاد در کشور شهرداری ها هستند، به نحوی که ما پل ارتباطی محکم تری بین مجموعه دولت و مردم از شهرداری ها و دهیاری ها نداریم.

امروز فرمانداران مصوبات شوراها را وتو می کنند

شهردار تهران با اشاره به هفت اصل قانون اساسی برای  مجموعه مدیریت شهری شامل شوراها و شهرداری ها در قانون اساسی نظام اسلامی بیان کرد: در اصل یکصد و سوم قانون اساسی تاکید شده است فرمانداران و استانداران مکلف هستند در چهارچوب وظایف شورا این مصوبات را اجرا کنند، بگذریم که امروز فرمانداران مصوبات شوراها را وتو می کنند. در قانون آنطور نوشته شده است و امروز اینگونه اجرا می شود، این موارد از غصه های پر غصه مجموعه مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: در نظام اداری و اجرایی کشور هر مجموعه ای جایگاهی دارد که از اهمیت خاصی برخوردار است. به عنوان مثال در ساختار مشخص است که جایگاه گردشگری، ورزش و ... کجا است. در کشوری که 71 درصد جمعیت آن در شهرها زندگی می کنند و بار مردم از تولد تا پس از مرگشان بر دوش مدیریت شهری است، جایگاه مدیریت شهری در نظام اداری و اجرایی کشور کجا است.جایگاه شهرداری ها در یک وزارتخانه، آن هم در حوزه معاونت و در یک سازمانی به نام سازمان شهرداری ها و دهیاری ها است که الان اساسنامه آن سازمان هم غیر قانونی است. بعد نتیجه این مدیریت یکپارچه شهری نظام درآمدی پایدار شهرداری ها است.

 33سال انتظار برای ارائه لایحه درآمد های پایدار توسط دولت به مجلس

قالیباف با بیان اینکه از سال 63 قرار است دولت لایحه ای به مجلس بدهد که درآمد های پایدار تبدیل به قانون شود، تصریح کرد: به باور من بعد از ضعف مدیریت در کشور، مهم ترین چالش کشور ما بی توجهی در همین اصلاح نظام اداری و اجرایی کشور است که به عنوان یک خدمتگزار که در حکمت نظری و عملی این موضوع سابقه دارم، در فرصت مناسب به این آسیب بزرگ در کشور خواهم پرداخت.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: