جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 19 تير 1396     
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی:
دستاوردهای 12سال اخیر میراثی ماندگار در پایتخت است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه مساجد ساخته شده در سطح شهر تهران، توسعه خطوط حمل و نقل ریلی شهری و رشد سرانه فضای سبز پایتخت میراث های ماندگار دوره کنونی مدیریت شهری تهران است، گفت: مدیریت شهری تهران در حالی این پروژه های شهری را به اجرا در آورده که کشور گرفتار تحریم های اقتصادی بوده است. از همین رو است که پیشبرد اهداف پایتخت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

سید محمدجواد ابطحی با تاکید بر اینکه تهران مرزهای یک کلانشهر را پشت سر گذاشته و امروز به ابر شهری توسعه یافته تبدیل شده است، تصریح کرد: اگر مدیریت شهری تهران از توانمندی های لازمه برخوردار نبود، بی شک امروز شاهد توسعه پایتخت در ابعاد ملی و بین المللی نبودیم. پس این رشد و توسعه مرهون تلاش های شبانه روزی تیم کنونی است که مسئولیت مدیریت شهری را عهده دار است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس دهم، توسعه و ساخت مساجد پایتخت را از مهم ترین دستاوردهای مدیریت شهری کنونی تهران دانست و افزود: یکی از اولویت های برنامه ریزی های فرهنگی و اجتماعی توسعه فضاهای دینی است. از همین رو است که معتقدم ساخت مساجد پایتخت آنهم با مهندسی های نوین توانسته به نیازهای شهروندان پاسخ دهد و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی توسعه شبکه حمل و نقل ریلی مترو از بعد عمرانی آن هم در شرایط سخت اقتصادی را از دیگر دستاوردهای مهم مدیریت شهری کنونی دانست و بیان کرد: متروی تهران در حالی ساخته شد که دولت سهم خود از این پروژه عمرانی را پرداخت نکرده است. نه دولت کنونی و نه دولت قبلی. شهرداری نیز خود را مکلف دانست به منظور تامین رفاه شهروندان حتی فراتر از قدرالسهم خود خطوط مترو را بسازد. آنهم در شرایطی که نه تنها موظف به ساخت مترو است بلکه می بایست صنعت مترو را نیز به کشور وارد کند. از همین رو است که اقدامات شهرداری تهران حائز اهمیت است.

ابطحی با انتقاد از اینکه بسیاری از منتقدان دوره کنونی مدیریت شهری تهران دستاوردهای مهم شهرداری تهران را نادیده می گیرند و تنها با اتکا به جریان سازی های سیاسی زبان به انتقاد می گشایند، خاطر نشان کرد: بی شک شهردار تهران و تیم تحت مدیریتش از انتقادهایی که به آنها می شود مبرا هستند دلیل این مهم را نیز در میزان توسعه پایتخت باید ریشه یابی کنیم. به طوریکه تهران امروز با تهران یک دهه گذشته قابل قیاس نیست و این توسعه ماحصل تلاش های شبانه روزی شهردار تهران و مدیرانش است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: