جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 22 تير 1396     
افزایش ۱۲درصدی صادرات مصر به آمریکا

 خبرگزاری مهر: صادرات مصر به آمریکا در سال ۲۰۱۶ به ۱۰/۶ میلیارد پوند مصر (حدود ۵۹۲/۵ میلیون دلار آمریکا) رسید که نسبت به سال گذشته خود ۱۲/۳ درصد افزایش داشت. 
 
به گزارش خبرگزاری شین هوا، اداره آمار مصر اعلام کرد: صادرات مصر به آمریکا در سال ۲۰۱۶ به ۱۰/۶ میلیارد پوند مصر (حدود ۵۹۲/۵ میلیون دلار آمریکا) رسید که نسبت به سال گذشته خود ۱۲/۳ درصد افزایش داشت. 
 
آژانس مرکزی بسیج عمومی و آمار (CAPMAS) در گزارشی در مورد روابط اقتصادی مصر با ایالات متحده گفت: صادرات مصر به ایالات متحده در ۲۰۱۶، ۴/۷ درصد کل صادرات سالیانه این کشور به جهان را تشکیل می‌دهد. 
 
طبق این گزارش البسه با سایز استاندارد با ارزش ۵/۹ میلیارد پوند مصر (حدود ۳۲۹/۸ میلیون دلار) رتبه اول صادرات مصر به ایالات متحده را به خود اختصاص می‌دهد و همچنین ۵۶/۱ درصد کل صادرات سالانه مصر به ایالات متحده در سال ۲۰۱۶ را شامل می‌شود. 
 
واردات سالیانه مصر از ایالات متحده هم ۸/۹ درصد افزایش یافت و از ۳۳/۵ میلیارد پوند مصر (حدود ۱/۸۷ میلیارد دلار) در سال ۲۰۱۵ به ۳۶/۵ میلیارد پوند مصر (حدود دو میلیارد دلار) در سال ۲۰۱۶ رسید. 
 
در گزارش CAMPAS همچنین آمده است سرمایه‌گذاری آمریکا در مصر در سال ۲۰۱۶ به ۲۷ میلیون پوند مصر (حدود ۱/۵ میلیون دلار) رسیده است. این مقدار در سال ۲۰۱۵ برابر با ۱۳/۲ میلیون پوند مصر(حدود ۷۳۸ هزار دلار) بود که افزایشی ۱۰۴/۹ درصدی یافته است. 
 
روابط مصر با ایالات متحده تحت رهبری رئیس‌جمهور عبدالفتاح السیسی و دونالد ترامپ در مقایسه با زمان رئیس‌جمهور گذشته آمریکا، بارک اوباما بسیار بهبود یافته است. دولت اوباما کمک سالیانه ۱/۳ میلیارد دلاری نظامی به مصر را پس از برکناری نظامی رئیس‌جمهور اسلام‌گرای مصر، محمد مرسی در جولای ۲۰۱۳ به حالت تعلیق درآورد. 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: