جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 5 آذر 1393     
اهمیت همکاری بین شهری دو کشور برای امنیت منطقه

به گزارش شهرداری نیوز ،شهردار تهران با اشاره به اهمیت روابط بین شهری میان شهرهای مختلف ایران و ترکیه گفت: این همکاری های مشترک برای امنیت کشورهای همسایه و همچنین برای امنیت ایران و ترکیه اهمیت دارد و باید به آن توجه داشته باشیم.

محمد باقر قالیباف در حاشیه مجمع عمومی شهرداران آسیایی با «فاطما شاهین» شهردار قازیانتپ ترکیه دیدار و گفت و گو کرد.

شهردار تهران در این دیدار با اشاره به سابقه روابط مشترک ایران و ترکیه گفت: دو کشور هم در سطح مسایل بین المللی و ملی و هم در سطح همکاری های شهرداری ها و دولت های محلی روابط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند. همچنین ایران و ترکیه به عنوان دو کشوری مطرح هستند که از جهت فرهنگی، دین، مرزهای جغرافیایی، فعالیت های اقتصادی و سیاسی بسیار به هم نزدیکند.

وی تاکید کرد: این همکاری ها برای امنیت کشورهای همسایه و همچنین برای امنیت ایران و ترکیه اهمیت دارد و باید به آن توجه داشته باشیم.

شهردار تهران ضمن ابراز خوشحالی از ایجاد زمینه همکاری مناسب میان شهرهای مختلف ایران و ترکیه در مجمع شهرداران آسیایی و UCLG ابراز امیدواری کرد که این همکاری ها توسعه پیدا کند.

همچنین در جریان این دیدار فاطما شاهین، شهردار شهر «قازیانتپ» از شهردار تهران به منظور ایجاد مجمع شهرداران آسیایی تقدیر کرد و گفت: لازمه صلح جهانی، وجود صلح منطقه ای است تا با هم افزایی بیشتر بتوانیم به این سمت حرکت کنیم.

وی افزود: براساس آموزه های اسلامی ایجاد فضای مسالمت آمیز از طریق همکاری هایی مشترک صورت می گیرد و همکاری های منطقه ای بین شهرهای ایران و ترکیه نیز می تواند منجر به ایجاد این فضا شود.

فاطما شاهین با اشاره به آغاز همکاری میان دو شهر تهران و قازیانتپ ابراز امیدواری کرد که همکاری میان دو شهر در آینده بیش از پیش گسترش پیدا کند چرا که دنیای اسلام نیازمند وحدت شهرهای اسلامی است.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: