جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 19 آذر 1393     
قیمت آجیل وخشکباردربازار/جدول

ایسنا: پس از از روز‌های پایانی اسفند که اصلی‌ترین دوره زمانی برای خرید آجیل و خشکبار است، آذر ماه نیز بیشترین میزان خرید برای این کالای خوراکی باشد. با نزدیک شدن به اواخر آذرماه و نزدیک شدن شب یلدا، مغازه‌های آجیل فروشی با رفت و آمد بیشتر مردم رو برو هستند و بازار خشکبار رونق بیشتری می‌گیرد.

این روزها اگر سری به مغازه‌های آجیل فروشی در سطح شهر بزنیم با قیمت‌های مختلفی مواجه می‌شوید و تفاوت قیمت‌ها در مغازه‌ها مشهود است. آجیل شب یلدا که البته هنوز درتمام آجیل فروشی‌ها پیدا نمی‌شود به طور میانگین به قیمت 37 هزار تومان در برخی مغازه‌ها عرضه می‌شود، پسته شور که یکی از محبوب‌ترین آجیل‌ها محسوب می‌شود این روز‌ها بین 40 تا60 هزار تومان فروخته می‌شود. فندوق بین 50 تا 68 هزار تومان،بادام شور بین 45 تا 55 هزار تومان، بادام هندی بین 45 تا 60 هزار تومان و نخودچی بین 11 تا 13 هزار تومان فروخته می‌شود.

به گفته تعدادی از فروشندگان آجیل و خشکبار، فروش این محصولات در این روز‌ها نسبت به ماه‌های قبل افزایش یافته است،هر چند که بالا بودن قیمت برخی اقلام خشکبار و آجیل بر میزان خرید و مصرف آن‌ها تئاثیر گذاشته است.

به گفته برخی فروشندگان قیمت محصولات خشکبار در این روز‌ها تغییری نداشته است، آن‌ها اظهار امیدواری می‌کنند که قیمت‌ها با نزدیک شدن به شب یلدا افزایش چشمگیری پیدا نکند.

در جدول زیر نگاهی به آخرین قیمت‌های انواع آجیل و خشکبار داشته‌ایم:

 

انواع آجیل(هر کیلوگرم) قیمت‌ها به تومان
آجیل مخصوص شب یلدا 37 هزار
آجیل شور درجه یک 50 هزار
پسته خام 45 هزار
پسته شور 50 هزار
بادام خام 54 هزار
بادام شور 50 هزار
بادام هندی 52 هزار و 500
بادام زمینی 22 هزار
نخودچی 12 هزار
تخمه آفتاب گردان 15 هزار
تخمه ژاپنی 22 هزار
تخمه کدو 25 هزار
انجیر 30 هزار
گردو 65 هزار
توت 48 هزار
فندوق 59 هزار
برگ زرد آلو 21 هزار
کشمش 12 هزار



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: