جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 1 دی 1393     
مشارکت 100دانش آموز در اجرای طرح اتوبوس پیاده

به گزارش گروه حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری نیوز ،معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اجرای طرح اتوبوس پیاده در 10 مدرسه در مناطق 6،8 و 12 خبر داد .

شهرام جباری زادگان با تاکید بر اینکه طرح اتوبوس پیاده مدرسه از ابتدای سال جاری به صورت پایلوت در حال انجام است، گفت: طرح اتوبوس پیاده که طرحی هدفمند به منظور ارتقا فرهنگ پیاده روی و در عین حال استقاده از وسایل حمل و نقل عمومی است، اکنون در 10 مدرسه مناطق 6 ، 8 و 12 به صورت پایلوت در حال اجراست .

معاون آموزش سازمان ترافیک تصریح کرد: براساس این طرح هر روز گروهی 8 تا 12 نفره از دانش آموزان یک مدرسه که محل زندگیشان در نزدیکی مدرسه و نزدیک بهم بوده در قالب طرح اتوبوس پیاده به جای آنکه تک تک و یا با وسایل شخصی به مدرسه بروند گروهی و به همراه مربی آموزش ترافیک به مدرسه می روند .

جباری زادگان تاکید کرد: تردد کودکان در قالب پیاده روی بوده که به تعداد مسافران یک ون به مدرسه می روند .

وی گفت : دورترین نقطه ای که مسافران اتوبوس پیاده مدرسه طی می کنند 1200 متر فاصله از مدرسه است و چرخ دستی هایی تعبیه شده تا کودکان کوله های سنگین خود را در چرخ دستی قرار دهند .

به گفته وی در روزهای بارانی و برفی و ایام آلودگی هوا طرح اتوبوس مدرسه اجرایی نمی شود و والدین نیز در این مورد توجیه هستند .

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 100 دانش آموز درطرح اتوبوس مدرسه مشارکت دارند، گفت : 10 مدرسه که هر کدام یک یا دو اتوبوس مدرسه را طراحی و اجرا کرده اند در مناطق 6 ، 8 و 12 فعال هستند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: