جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 3 دی 1393     
افتتاح پارک آموزش ترافیک در تمامی مناطق 22 گانه تا پایان سال آینده

به گزارش گروه حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری نیوز ،معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه پارک های آموزش ترافیک بر رفتارسازی و نهادینه کردن رفتارهای صحیح در دل و جان کودکان، شهرداری تهران در نظر دارد تا پایان سال آینده پارک های آموزش ترافیک را در تمامی مناطق 22 گانه راه اندازی کند.

شهرام جبارزادگان عنوان کرد: به عقیده من، موضوع ترافیک در شهر تهران را باید از دو منظر سخت افزاری و نرم افزاری مورد بررسی قرار داد. واقعیت این است که طی سال های اخیر شهرداری تهران از حیث سخت افزاری پیشرقت و توسعه ای چشمگیر داشته است و ما تمامی اقدامات لازم برای ساماندهی ترافیک را انجام داده ایم و تقریباً تمامی امکانات و تجهیزات مربوط به ترافیک را خودمان تولید می کنیم و در این راستا، شهرداری و شورای شهر تهران حمایت های لازم را به عمل آوردند.

وی با اشاره به عملکرد دولت های مختلف در بحث آموزش و رفتارسازی ترافیک تصریح کرد: موضوع رفتارسازی و تقویت فرهنگ ترافیک در دولت ها نهم و دهم مورد بی مهری و در دولت یازدهم مورد کمی بی اعتنایی قرار گرفته است. در حال حاضر، بودجه آموزش ترافیک در تهران 7 میلیارد تومان است که با توجه به جمعیت 10 میلیونی تهران، سهم هر یک از افراد تقریباً به 700 تومان می رسد.

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه گفت: دوره سوم مدیریت شهری در تهران با نگاه فرهنگی به تمامی موضوعات شهری به ویژه ترافیک تعریف می شود. به باور من، هر چه به موضوع ترافیک فرهنگی تر نگاه کنیم اثربخشی انتظاراتمان بیشتر است و دست یابی به اهداف مورد نظر سریع تر اتفاق می افتد.

جبارزادگان افزود: به طور حتم، سرمایه گذاری روی کودکان و آموزش کودکان به منظور اصلاح رفتار والدین یکی از راه های اثرگذار در اصلاح رفتار ترافیکی شهروندان است. از این رو، هر ساله همزمان با بازگشایی مدارس طرح گذربان مدرسه و پلیس مدرسه به منظور آموزش رفتارهای درست ترافیکی در تمامی مدارس ابتدایی اجرا می شود.

وی در پایان با اشاره به راه اندازی پارک های آموزش ترافیک به منظور فرهنگ سازی در کودکان خاطر نشان کرد: با توجه به جایگاه و اهمیت پارک های ترافیک در رفتارسازی و نهادینه کردن رفتارهای صحیح ترافیکی در دل و جان کودکان، در نظر داریم تا پایان سال آینده تمامی مناطق 22 گانه را به پارک های آموزش ترافیک مجهز کنیم. ضمن اینکه، طبق برنامه ریزی ها، در سال جاری تعداد مناطق مجهز به پارک ترافیک از 13 منطقه به 15 منطقه افزایش پیدا می کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: