جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 8 دی 1393     
باید برای ورود هر دستگاه موتورسیکلت برقی یک دستگاه موتورسیکلت قدیمی از رده خارج شود

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز، مدیر عامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با انتقاد از نحوه اجرای طرح استفاده از موتورسیکلت های برقی گفت: این طرح به دلیل نرخ هایی که شرکتهای خصوصی اعلام کرده اند فعلا حذف شده است ، چرا که قیمتی که ما برای برقی کردن هر موتورسیکلت در نظر گرفتیم یک میلیون و 800هزار تومان بود .

اما شرکتهای خصوصی این میزان را 10 میلیون تومان و حتی بیشتر اعلام کرده اند ضمن اینکه شورای اقتصاد نیز آن را تصویب نکرده است.

سیفی با بیان اینکه به شرط از رده خارج شدن یک دستگاه موتورسیکلت قدیمی برای ورود هر دستگاه موتورسیکلت برقی ، شرکت بهینه سازی مصرف انرژی 480 دلار کمک اختصاص داده است ، گفت: شهرداری اعلام کرده بود ایستگاههای سوخت گیری رایگان در مرکز شهر در نظر می گیرد و قرار بود با اجرای این طرح از ورود موتورسیکلتهای معمولی به این نقاط جلوگیری شود چرا که موتورسیکلتها 4 برابر خودروها آلایندگی دارد و علاوه بر مصرف بالا آلودگی صوتی شان نیز بیش از هر وسیله نقلیه دیگر است.

وی با اشاره به جایگاه مصرف بهینه انرژی در جهان اظهار داشت: با اصلاح مصرف انرژی تا پایان برنامه پنجم قرار بود میزان مصرف به دو سوم برسد و در پایان برنامه ششم نسبت به اول برنامه پنجم میزان مصرف نصف شود یعنی در سال 99 میزان مصرف انرژی باید به نصف میزان مصرف سال 89 برسد.

وی تاکید کرد: سیاست کاهش مصرف انرژی جز سیاستهای ابلاغی رهبری بوده ضمن اینکه وزیر نفت نیز بر آن اصرار ورزیده و گفته بود اگر مصرف انرژی با همین شدت کنونی ادامه یابد وضعیتی که در آب بوجود آمده در چاههای نفت نیز تکرار می شود.

سیفی همچنین مصرف بهینه را جزو سیاست کشورهای واردکننده حاملهای انرژی اعلام کرد.

مدیر عامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با تاکید بر این‌که یک دلار سرمایه‌گذاری در زمینه صرفه‌جویی در مصرف انرژی سه دلار بازگشت سرمایه خواهد داشت ، گفت: شدت مصرف انرژی ایران 11 و نیم تا 13 برابر بیشتر از کشورهای توسعه یافته ای چون ژاپن و فرانسه، چهار برابر بیشتر از میانگین جهانی و حتی چهار تا پنج برابر بیشتر کشور همجوار ترکیه است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: