جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 13 دی 1393     
توسعه صنعت خودرو با ارتباط مستحکم خودروسازان و قطعه سازان

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رابطه با راهکارهای توسعه سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو گفت : چنانچه خواستار تحول صنعت خودرو در داخل کشور هستیم باید با کشورهای دیگری که به پیشرفت های بزرگ در این صنعت رسیده اند مراوده داشته باشیم و دلایل برآورده نشدن نیازهای صنعت خودرو کشور را شناسایی کنیم.

ابراهیم نکو در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت: تا زمانیکه ما در صنعتی که هر روز متحول و متنوع می شود به داشته ها و تجربیات خود اکتفا کنیم از این صنعت فاصله گرفته و نمی توانیم به جایگاهی که خواهان آن هستیم دست پیدا کنیم بلکه باید برای رسیدن به این مهم برنامه ریزی دقیق و مطالعات عمیق منطبق با نیازهای کشور داشته باشیم.

وی افزود : چنانچه نیازهای صنعت خودرو را به درستی تشخیص دهیم قادر خواهیم بود افراد را براساس توانمندی و قابلیت های آنان در جایگاه مناسب قرار دهیم .

وی اظهار داشت : با توجه به اینکه صنعت خودرو بدون قطعه سازی بی معناست و این دو مکمل یکدیگر هستند و صنعت قطعه سازی در کشور ما صنعت پویایی شده است اما متاسفانه قطعه سازان در جریان تحریم ها از تسهیلات کافی و حمایت بانک ها برخوردار نبوده اند و این موضوع تا حدی مانع پیشرفت این صنعت شده است.

ابراهیم نکو در ادامه گفت : در ابتدا بایستی صنعت خودرو فعال باشد تا بتوان در زمینه تحقیق و اقدامات علمی و توسعه صنعت قطعه سازی یک فکر اساسی انجام داد.

وی در پایان در خصوص روابط دوستانه بین خودروسازان و قطعه سازان اظهار داشت : اگر روابط دوستانه بین این دو صنعت وجود داشته باشد از یک طرف تامین کننده نیازهای دو صنعت شده و از طرفی باعث توسعه و بروز شدن مطابق با استانداردهای جهانی را در این دو صنعت در پی خواهد داشت.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: