جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 14 دی 1393     
104میلیارد تومان بدهی دولت به شهرداری تنها در بخش عمرانی مترو است

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،در حالی که تنها دو ماه تا پایان سال جاری باقی است مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بار دیگر اظهارکرد: سهم عمرانی مترو از بودجه سال 93 به طور کامل پرداخت نشده است .

مسعود رنجبریان با بیان اینکه در بودجه سال 93 در بخش عمرانی مترو 195 میلیارد تومان به حمل و نقل عمومی شهر تهران اختصاص یافته است، گفت: طی 10 ماه گذشته تنها 91 میلیارد تومان از این رقم پرداخت شده است .

وی با تاکید بر اینکه احداث قطار شهری ورامین 20 میلیارد تومان اعتبار مصوب داشته است، تاکید کرد: تنها 3 میلیارد تومان از اعتبار فوق تا کنون پرداخت شده است.

مدیر کل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری پایتخت تصریح کرد: احداث قطار شهری پرند نیز 60 میلیارد تومان اعتبار داشته که تاکنون تنها 15 میلیارد تومان از آن پرداخت شده است .

رنجبریان با تاکید بر رایانه بلیت مترو گفت: 75 میلیارد تومان مصوب دولت در این بخش است که تاکنون 50 میلیارد تومان به شهرداری پرداخت شده ، همچنین یارانه بلیت اتوبوسرانی کل کشور 170 میلیارد مصوب شده که از این رقم به شهر تهران 25 میلیارد تومان پرداخت شده است .

وی تصریح کرد: طی سال جاری برای نخستین بار دو فرصت استفاده از منابع دولتی در حوزه حمل و نقل عمومی پیش آمد که جز یک بند قاف ماده واحده قانون مصرف انرژی است که اعتبار آن 100 میلیارد دلار بوده و حمل و نقل هم می تواند از این سهم استفاده کند.

در این خصوص نیز مطالعات کاهش و صرفه جویی مصرف سوخت ارایه شده که اکنون طرحی به سازمان بهینه سازی مصرف سوخت ارایه شده و آن طرح با تعدیلاتی به شورای اقتصاد فرستاده شده است .

رنجبریان افزود: در این طرح در قبال مسافرینی که از مدهای حمل و نقل عمومی استفاده می کنند دولت از محل بودجه مذکور پرداختی به حوزه حمل و نقل خواهد داشت .

به گفته وی استفاده از این قانون طی 10 سال صورت خواهد گرفت .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: