جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 16 دی 1393     
هدف اصلی مدیریت شهری بهبود کیفیت زندگی مردم است

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران گفت : هدف اصلی مدیریت شهری در عصر حاضر بهبود کیفیت زندگی مردم است .

 علی محمد شاعری رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی برترین‌های پژوهش و نو‌آوری با اشاره به دستاوردهای حوزه مدیریت شهری، اظهار کرد : خوشبختانه در این نمایشگاه تجارب بسیاری از کلانشهرها داخلی و کشورهای مختلف جهان به چشم میخورد که می توان در مدیریت شهری از آن استفاده کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه این نمایشگاه حلقه بسیار خوبی برای اتصال حوزه اجرایی و پژوهشی و همچنین دانشگاهی است، عنوان کرد : چنین نمایشگاه‌هایی می تواند تاثیرات بخش پژوهشی و مطالعاتی را بر روی بخش اجرا و مدیریت شهری را افزایش دهد.

شاعری در ادامه با بیان اینکه نمایشگاه می تواند به سمت مبانی توسعه پایدار در محیط شهری گام بر دارد، اضافه کرد : در عصر حاضر نگاه ما به آینده نسبت به گذشته نگاهی متفاوت است که می تواند برای حفاظت از منابع حیاتی شهر در خدمات رسانی و ارتقای سطح زندگی مردم تاثیرگذار باشد .

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران در ادامه با تاکید بر اینکه منابع حیاتی باید برای نسل اینده حفظ شود، یاداور شد : هدف اصلی مدیریت شهری در عصر حاظر بهبود کیفیت زندگی مردم است.

وی با اشاره به عناصر و شاخه های اصلی کیفیت زندگی مردم و مؤلفه های محیط زیست شهری،تصریح کرد :اگر محیط زیست سالمی نداشته باشیم سلامت شهروندان، شادابی و نشاط ،امنیت و رفاه اجتماعی آنها صد در صد به خطر میافتد.

شاعری در ادامه با بیان اینکه در بحث انرژی های نو همچنان یک خلاء در مدیریت شهری احساس می شود، گفت : نگاه مدیریت شهری پایدار در حال حاظر بحث انرژی های نو و تجدید پذیرمانند ( اب، خاک، هوا )  است که باید به ان توجه ویژه ای شود و در اولویت اول و اصلی یک کشور قرار گیرد.

وی با توجه به برگزاری هفتمین جشنواره بین‌المللی برترین‌های پژوهش و نو‌آوری بیان کرد : اگر در تلاش هستیم تا تهران که همچنان با چالشهای بسیاری از جمله الودگی هوا، بحران اب، ترافیک، سر و صدا رهایی یابد باید توسعه پایدار را به عنوان یک الزام و استاندارد اجباری مد نظر قرار دهد.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران در پایان تاکید کرد : مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران باید به سمت ارائه راه کارهای اساسی برای پایداری شهر تهران گام موثری بر دارد .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: