جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 16 دی 1393     
تاثیر آب درمانی در بهبود بیماری‌ها

ایسنا: یک کارشناس ‌گفت: آب درمانی در بهبود بیماری‌های مختلف موثر است

محدثه رحیمی در این رابطه اظهار کرد: آب درمانی راهی بسیار مؤثر در بهبود برخی بیماری‌ها یا تخفیف و حتی ریشه کن کردن دردهای عضلانی و مفصلی، مداوای نارسایی‌های جسمی، سرعت بخشیدن به کاهش طول دوران نقاهت ناشی از صدمات استخوانی، تقویت عضلات، بکارگیری عضلات غیرفعال، تسریع گردش خون در عروق و حتی تسکین بیماران روحی و روانی است.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از مزایای آب درمانی پس از مشورت با پزشک، گفت‌: هیدروتراپی اغلب به شیوه‌ای از معالجه گفته می‌شود که در آن اجرای حرکات و نرمش های خاص در آب مورد نظر است و اساس این نوع معالجه سبک شدن بدن هنگام غوطه وری در آب است و به همین دلیل بیمار قادر خواهد بود، با صرف نیروی کمتر عضلات و اندام‌های خود را به حرکت درآورد و چون فشار بدن روی مفاصل کاهش می‌یابد‌، در اجرای حرکات نیز درد کمتری احساس می‌شود.

به گفته رحیمی، هیدروتراپی دو نوع است که در هیدروتراپی عمومی به طور معمول تمام بدن ( به جز سر و گردن‌) بیمار در آب قرار می‌گیرد، اما در هیدروتراپی عضوی فقط همان عضوی که دچار ضایعه شده است، در آب قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: در هیدروتراپی هم چنین یک قسمت یا تمام بدن‌(بستگی به مورد دارد) به دفعات گرم و سرد می‌شودف با این کار گردش خون در عروق تسهیل‌ می‌شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: