جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 16 دی 1393     
کاهش 50 درصدی تخلفات رانندگی در چهار سال گذشته

به گزارش شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت:تخلفات رانندگی تهران در چهارسال اخیر از 1800 مورد به 844 مورد در سال گذشته کاهش یافته که این به معنای کاهش 50 درصدی تخلفات است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به اظهارات اعضای شورای شهر در رابطه با پروژه خط سفید به کاهش چشمگیر تخلفات رانندگی در سطح شهر در طول 4 سال گذشته اشاره و اظهارکرد: کاهش تخلفات از 1800 مورد به 844 مورد بیانگر اقدامات مناسب آموزشی، سلبی و هماهنگی بین بخشی اثرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه گزارشهای مطرح شده در ابتدای جلسه علنی شورای شهر در رابطه با پروژه خط سفید تنها مرتبط با حوزه فنی این پروژه بوده چرا که در حوزه آموزشی نیز اقدامات موثری صورت پذیرفته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به لزوم همکاری مساجد، پایگاه‌های بسیج، سمن‌ها، آموزش و پرورش و مهمتر از همه نهاد خانواده در راستای فرهنگ‌سازی ترافیک اشاره کرد و افزود: البته باید در نظر داشت با توجه به اینکه صدا و سیما از نقش موثری درارائه الگوها برخوردار است انیمیشن‌ها و فیلم های کوتاهی نیز در این راستا تهیه شده است.

وی در پاسخ به اظهارات محمدمهدی تندگویان با تاکید بر اینکه اعمال قانون پس از آموزشها صورت می‌پذیرد تصریح کرد: در رابطه با دستکاری چراغ‌های راهنمایی و رانندگی نیز باید گفت این موضوع به پلیس راهنمایی و رانندگی گزارش شده اما نکته مهم آن است که این امر در رابطه با تمامی چهار راهها و چراغ‌ها صادق نیست.

مشاور شهردار تهران با بیان اینکه سقف شماره‌گذاری با خودروها علی‌رغم  عدم منع قانونی آن مشخص نیست گفت: در رابطه با سیستم خط کشی نیز رویکرد شهرداری‌ تهران از کاربرد شیوه های آمریکایی به اروپایی تغییر یافته ضمن اینکه مسائل ترافیکی میدان توحید نیز به دلیل طرح‌های صورت پذیرفته دراین زمینه به شدت کاهش خواهد یافت.

تشکری هاشمی با بیان اینکه علی‌رغم اظهارات برخی از اعضای شورا طرح خط سفید با همکاری پلیس، صدا و سیما و کمیسیون های مختلف شورای شهر صورت پذیرفته است افزود: چرا که این اقدام به تنهایی عملی نبود ضمن اینکه در رابطه با پارکینگ‌های زیر سطحی نیز باید گفت: در صورت تحقق طرح جامع پارکینگ این موضوع نیز عملی خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: