جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 17 دی 1393     
متروی پرند اولویت نخست متروهای اقماری است

به گزارش شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: متروی پرند درصورت تامین اعتبار دولتی زودتر از سایر متروهای اقماری به بهره برداری خواهد رسید.

سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در تشریح آخرین وضعیت متروهای اقماری با بیان اینکه مترو پرند به دلیل اجرای پیشرفت فیزیکی نسبت به سایر خطوط در اولویت است اظهار داشت:‌ مترو ورامین نیز در صورت پرداخت اعتبارات دولتی و نیز رفع موانع به عنوان دومین متروی اقماری به بهره برداری خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه این دو خط مترو در صورت تامین اعتبارات دولتی در مدت زمان بسیار کوتاه و کمتر از یک سال آماده واگذاری و ارائه خدمات به شهروندان خواهد بود افزود: چراکه این خط به جهت قرار گیری در روی زمین نیاز به حفر طول نداشته و تنها نیازمند آماده سازی مسیر بالاستی و تامین واگن است.

مشاور شهردار تهران با اشاره به اینکه آماده سازی این خطوط به هیچ عنوان کار سختی نیست و تنها نیازمند حمایت دولت است تصریح کرد: نمایندگان مجلس لازم است اهتمام جدی را نسبت به دریافت حقوق قانونی شهرداری‌ها از دولت داشته باشند چرا که مطابق قانون دولت موظف به پرداخت 50درصد اعتبار ساخت مترو است.

تشکری هاشمی به درخواست دولت جهت اجرای ساخت متروی اقماری توسط وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: این موضوع علی رغم درخواست دولت با عدم رای در کمیسیون کلان شهرها مواجه شد که به همین جهت ساخت متروهای اقماری همچنان مطابق روال گذشته توسط شهرداری صورت می‌پذیرد.

وی در پایان با عنوان اینکه قطعا متروهای اقماری تاثیر به سزایی در کاهش ترافیک شهری خواهد داشت، اظهار داشت: لازمه احداث متروهای اقماری پرداخت هزینه‌ها توسط دولت است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: