جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 24 دی 1393     
آینده مبهم خدمات پس از فروش موتورسیکلت های برقی در کشور

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز، نائب رییس سندیکای تولیدکنندگان موتور سیکلت ایران با اشاره به قیمت موتورسیکلت برقی اظهار داشت: در حال حاضر قیمت واقعی یک دستگاه موتور سیکلت برقی 500 تا 800 واتی باتوجه به حذف تعرفه واردات آنها بین 400 تا 500 دلار یعنی حدود یک میلیون و 700 هزار تومان است که به نظر قیمت مناسبی برای استفاده کلیه اقشار جامعه می باشد.

ابوالفضل حجازی با اشاره به عمر باتری این گونه موتورسیکلت ها خاطرنشان کرد: باتری این موتورها از قیمت بالایی برخوردار است به طوری که درحدود 20 تا 30 درصد قیمت موتورسیکلت را صرفا قیمت باتری آن تشکیل می دهد.

وی با اشاره به اینکه این موتورسیکلت ها با هر بار شارژ می تواند حدود 60 تا 70 کیلومتر در مسیر جاده های صاف مورد استفاده قرار گیرند تصریح کرد: استفاده از موتورسیکلت های برقی با توجه به حمل و نقل وسیعی که روزانه در تهران توسط پیک های موتوری و پست و غیره صورت می گیرد به نظر کارایی چندانی نخواهد داشت.

نائب رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت در خصوص عدم پاسخگویی ایجاد جایگاه های شارژ موتورسیکلت های برقی به نیاز موجود در این بخش تصریح کرد: باتوجه به این که شارژ باتری موتورسیکلت های برقی بین 4 تا6 ساعت زمان نیاز دارد قطعا ایجاد جایگاه های جدید شارژ نیز نمی تواند پاسخگوی نیاز در این بخش  باشد اما می تواند در شهرهای کویری مانند قم و یزد که عموما جاده این شهرها از شیب کمتری برخوردار هستند کارایی بیشتری داشته باشد.

حجازی خاطرنشان کرد: هم اکنون 90 درصد موتورسیکلت های برقی موجود ساخت چین است و در این بین تولید کنندگان داخلی نیز به دلیل پایین بودن قیمت ، اغلب قطعات را از این کشور تامین می کنند.

وی با انتقاد از تصمیم گیرندگان نسبت به استفاده ازموتورسیکلت های برقی در کشور گفت: در جریان تولید و استفاده از موتورسیکلت های برقی متاسفانه هیچ گونه تعاملی با انجمن و سندیکای صنعت موتورسیکلت صورت نگرفته است و تصمیمات کاملا خارج از حوزه تولیدکنندگان بوده است.

وی تصریح کرد: افرادی که اقدام به واردات این موتور سیکلت ها می کنند برخی شرکت های بازرگانی هستند که به دلیل عدم تجربه قطعا در آینده مشکلات وسیعی از بابت خدمات پس از فروش خواهند داشت در صورتی که انجمن موتورسیکلت با تجربه 15 ساله خود می توانست کمک زیادی در این زمینه داشته باشد.

حجازی در ادامه به تاسیس اولین کارخانه تولید موتورسیکلت برقی در ایران اشاره کرد و گفت:نخستین کارخانه تولید موتور سیکلت برقی در ایران درسال 1386 در جزیره کیش به نام شتاب دوچرخ تاسیس شد و به دلیل عدم همکاری گمرک این کارخانه رشد و توسعه پیدا نکرد و ازخط تولید خارج شد.

وی اظهار داشت: درسال 91 نیز کارخانه ای در شهر قم به نام شرکت تندر شهاب خط تولید موتورسیکلت را راه اندازی کرد اما هم اکنون به دلیل عدم همکاری مسئولان ، خط تولید موتور برقی این شرکت متوقف شده است.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: