جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 24 دی 1393     
بی‌بی‌سی: جو ژنو مثبت به نظر می‌رسد

فارس: در حالی که دور جدید مذاکرات هسته‌ای این هفته در شهر ژنو سوئیس آغاز می‌شود، شبکه‌ بی‌بی‌سی روز چهارشنبه جو حاکم بر محل برگزاری گفت‌وگوها را «مثبت» توصیف کرده است.

خبرنگار این شبکه پیش از دیدار امروز «جان کری» و «محمد جواد ظریف» وزیران خارجه آمریکا و ایران، گفت: «با وجود اختلاف‌نظرهایی که پیشتر وجود داشت، نشانه‌های پیش از دیدار روز چهارشنبه آقای کری و آقای ظریف، مثبت به نظر می‌رسد.»

وزیر خارجه ایران امروز پیش از دیدار با همتای آمریکایی خود، در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره ابراز امیدواری وی در خصوص رسیدن به توافق جامع هسته‌ای ایران و ۱+۵ (آمریکا، انگلیس،‌ فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) گفت: «این همان دلیلی است که ما اینجا هستیم. بررسی می‌کنیم. فکر می‌کنم اگر در مذاکرات و مباحثات جدی درباره اختلافات خود تعامل کنیم، جهانی امن‌تر و محتاط‌تر خواهیم داشت و سپس خواهیم فهمید چیزهایی را ما را به یکدیگر وصل می‌کند و ارتباط می‌دهد بسیار بیشتر از چیزهایی است بین ما جدایی می‌اندازد.» (+)

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 در حالی از روز 28 دی (18 ژانویه) در شهر ژنو سوئیس برگزار می‌شود که بر اساس توافق موقتی که سال گذشته در همین شهر به دست آمد، قرار بود طرفین نهایتا ظرف یکسال، یعنی تا سوم آذر 93 (24 نوامبر 2014)، به توافق نهایی دست یابند. با این حال، پابرجا بودن اختلافات موجب شد تا مهلت این مذاکرات، دو بار تمدید شود. ضرب‌الاجل جدید مذاکرات هسته‌ای، 9 تیر ماه 94 (30 ژوئن 2015) اعلام شده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: