جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 16 فروردين 1394     
با حجم بالای خودروهای فرسوده در کشور مواجه هستیم

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر مثبت توافق هسته ای بر صنعت خودرو کشور گفت:  این توافق تاثیر مثبتی بر صنعت خودرو ایران خواهد داشت.

موید حسینی صدر در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت: صنعت خودروی کشور از توانایی بالایی برخوردار است و می تواند در صورت ایجاد سرمایه گذاری های مشترک با خودرو سازان خارجی و تولید خودرو های جدید و مدرن چشم انداز خوبی را برای خود رقم بزند.

وی تصریح کرد: به دلیل وجود حجم بالای خودروهای فرسوده در کشور ، بازار این صنعت تمایل زیادی به تولید خودروهای جدید دارد و در صورت رفع موانع و تحریم ها بزودی شاهد رشد چشمگیر صنعت خودروی کشور خواهیم بود.

وی افزود: در گذشته مذاکرات زیادی توسط خودروسازان با کشورهای کره و فرانسه انجام شده بود ولی به دلیل وجود تحریم ها بی نتیجه باقی ماند ولی اکنون یکی از تاثیرات مثبت این توافقات ، تمایل خودروسازان بزرگ دنیا برای همکارای مشترک با خودروسازان ایران است که می تواند موجبات تولید خودروهای جدید با قیمت مناسب را در کشور فراهم سازد.

حسینی صدر اظهار داشت : همچنین این توافقات کاهش نرخ ارز را نیز به دنبال خواهد داشت به طوری که پیش بینی می شود نرخ ارز در حدود 3 هزار تومان ثابت شود و این تصور که نرخ آن کاهش چشمگیری پیدا کند خیال خامی بیش نیست زیرا در حال حاضر حدود 200 میلیارد دلار پروژه برای اجرا در دست دولت است و امکان عرضه ارز مازاد به بازار وجود ندارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: