جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 16 فروردين 1394     
ضرورت تعیین رویکرد فرهنگی-تربیتی برای بوستان های پایتخت

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران گفت: یکی از تجربه های خوب ما و دنیا این است که برای پارک ها و بوستان ها یک کاربری و خاصیت فرهنگی را نیز مشخص کنیم؛  از این رو باید ببینیم چه کارکرد فرهنگی را می توانیم برای بوستان جنگلی یاس تعریف کنیم تا این بوستان در کنار امکان تفریح، جنبه فرهنگی، تربیتی و ارتقا و آگاهی هم پیدا کند.

محمد باقر قالیباف، شهردار تهران ظهر امروز در حاشیه نخستین جلسه شورای اسلامی شهر تهران که در محل بوستان جنگلی جدید الاحداث یاس برگزار شد، طی سخنانی در جمع خبرنگاران از اعضای شورای اسلامی شهر تهران به منظور برگزاری نخستین جلسه خود در محل بوستان یاس تشکر کرد و گفت: کاری که در این چند روز انجام شد یک کار جهادی و ضربتی بود که بتوانیم نیازهای اولیه این بوستان را از بعد روشنایی، دسترسی جاده ای و امکانات خدماتی و رفاهی برای استفاده یک روزه مردم فراهم کنیم که مردم نیز استقبال خوبی از این فضا به عمل آوردند.

وی تاکید کرد: یکی از تجربه های خوب ما و دنیا این است که برای پارک ها و بوستان ها یک کاربری و خاصیت فرهنگی را نیز مشخص کنیم؛ به عنوان مثال اگر بتوانیم در پارک ملت شناخت مردم را نسبت به شعر و ادبیات افزایش دهیم و مجسمه تمامی شعرا و بزرگان ادبی در این پارک وجود داشته باشد، مردم می توانند در حین قدم زدن و تفریح با این افراد، کتب و آثارشان آشنا شده و تعدادی از شعرهای برجسته را بخوانند.

شهردار تهران خاطر نشان ساخت: بوستان های ما باید رویکرد فرهنگی و تربیتی را در کنار فضای سبز خود داشته باشند، از این رو باید ببینیم چه کارکرد فرهنگی را می توانیم برای بوستان جنگلی یاس تعریف کنیم تا در کنار تفریح، جنبه فرهنگی، تربیتی و ارتقا و آگاهی هم پیدا کند؛ بعد از آن هم باید با یک کار جهادی شبانه روزی این فضا را آماده کنیم.

 قالیباف یادآور شد: این بوستان در طول سال حتما باز است و مردم می توانند از آن استفاده کنند اما امیدوارم مردم سال 95 این بوستان را متفاوت از سال 94 مشاهده کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره نام گذاری امسال به عنوان سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، تصریح کرد: در حین اینکه باید این شعار را به یکدیگر متذکر شویم، باید این باور و همدلی را در درون خودمان ایجاد کنیم؛ در حین اینکه به همزبانی و همراهی نیاز داریم اما بیشتر از آن به همدلی مخصوصا در موضوعات مهم و اساسی کشور نیازمند هستیم.

قالیباف تاکید کرد: موضوع مهم هسته ای یک موضوع مهم ملی، اقتدار ملی و عزت ملت ما است و این را نباید در سطح گرایش های سیاسی تقلیل دهیم، البته بنده در این باره احساس تکلیف کردم و پیرامون این موضوع به صورت مفصل یادداشتی دادم که این همدلی و همزبانی در موضوعات مهم ملی مثل بحث هسته ای تا موضوع مهم خدمت به مردم در یک محله تبلور پیدا کند. امیدوارم این هوشمندی مقام معظم رهبری و شعار زیبای امسال را تبدیل به خدمت بهتری برای مردم عزیز خود کنیم.

شهردار تهران همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره زمین موسوم به باغ دامپزشکی در منطقه 11 شهر تهران، گفت: البته آنجا هم اکنون فضای سبزی ندارد و بر اساس طرح تفصیلی و طرح جامع در اختیار تعاونی مسکن است. با این وجود حتما امروز پیگیری این موضوع را پیگیری می کنیم تا ظرف یک هفته این امکان را فراهم کنیم که مالکان را از جهت حقوقی قانع کرده و جایگزینی برای آن ها مشخص کنیم.

به گفته قالیباف اولویت شهرداری تهران در مناطق 9، 10 و 11 بر روی مسئله فضای سبز متمرکز است و شهرداری تهران در جهت توسعه فضای سبز در این مناطق تلاش خواهد کرد.

وی درادامه درباره موضوع ساماندهی بوستان پردیسان نیز اظهار کرد: رویکرد مقام معظم رهبری در 17 اسفند و اقدامی که در مجموعه بوستان یاس اتفاق افتاد نشان می دهند فضای سبز و پارک متعلق به مردم است و صاحب آن مردم هستند. پارک پردیسان نیز در مرکز شهر واقع شده متعلق به مردم است. البته درباره این بوستان انتظار نداریم که آن را به شهرداری واگذار کنند بلکه توقع ما از دولت این است که دور بوستان را باز کرده و دسترسی مردم به این بوستان را ایجاد کنیم. شهرداری تهران نیز همه هزینه های این بوستان را تامین کرده و کار توسعه فضای سبز آن را انجام می دهد تا مردم بتوانند در آن قدم بزنند.

شهردار تهران در پایان گفت: البته کار اداری سازمان محیط زیست که خود باید پیش قراول باشد در این فضا قرار دارد اما این کار اداری نباید مانع استفاده مردم از بوستان پردیسان باشد بلکه باید درب این بوستان باز بوده و امکان حضور مردم در آن فراهم باشد که امیدواریم این اتفاق نیز در بوستان پردیسان رخ دهد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: