جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 8 ارديبهشت 1394     
امسال پایتخت با تاکسی‌های فرسوده خداحافظی می‌کند

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیر نوسازی سازمان تاکسرانی شهر تهران با اعلام اینکه در سال ۹۳پس از دو سال وقفه، نوسازی ۳هزار و ۲۴۴ دستگاه تاکسی فرسوده صورت گرفته است، گفت: در نظر داریم در نیمه نخست سال جاری، خودروهای یورو۴ را جایگزین ۷هزار تاکسی فرسوده باقیمانده کنیم.

عیسی محمدپور با تاکید بر اینکه نوسازی تاکسی‌های فرسوده از اولویت‌های مدیریت شهری است، تصریح کرد: از آمار کل تاکسی‌های نوسازی شده سال گذشته، ۲هزار و ۵۵۰ دستگاه پیکان بودند که در صدر جدول خودروهای آلاینده قرار داشتند.

وی ادامه داد: مطابق با روند نوسازی در سال گذشته، در سال جاری نیز خودروهای یورو ۴ EF۷ جایزگین تاکسی‌های فرسوده همچون پیکان، پراید، سمند، پژو و غیره می‌شوند. 

وی با ابراز امیدواری از حمایت‌های دولت در روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده، افزود: در ۱۲ اسفندماه سال گذشته، هیئت وزیران مصوبه‌ای را به ستاد سوخت و سایر نهادهای مرتبط با نوسازی‌ها ابلاغ کردند مبنی بر اینکه ارزش گواهی اسقاط تاکسی‌ها، دو برابر خودروهای شخصی لحاظ شود. به نظر می‌رسد اگر این مصوبه شکل اجرایی به خود بگیرد، روند نوسازی‌ها سرعت یابد. 

محمدپور خروج ۷ هزار تاکسی فرسوده در سال جاری و خروج ۳ هزار و ۲۴۴ دستگاه تاکسی در سال گذشته را از دستاوردهای خوب سازمان تاکسرانی دانست و یادآور شد: به منظور تسریع روند نوسازی‌ها، با ایران خودرو جلساتی برگزار کرده‌ایم و مقدمات کار فراهم شده تا شمار تاکسی‌های باقیمانده نیز با سرعت هر چه بیشتر نوسازی شوند. 

مدیر نوسازی سازمان تاکسیرانی شهر تهران، سهم خودروی پیکان در آمار باقیمانده از خودروهای فرسوده را ۶هزار و ۲۰۰ خودرو اعلام کرد و گفت: اگر روند نوسازی شمار باقیمانده از خودروهای فرسوده با حمایت دولت و ستاد سوخت به پایان برسد، بی‌شک حجم قابل توجهی از منابع متحرک آلاینده هوا کاسته می‌شود و شاهد بهبود وضعیت شاخص‌های سلامت هوای پایتخت خواهیم بود.  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: