جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 27 ارديبهشت 1394     
تغییر موضع اوباما در برابر نتانیاهو

باشگاه خبرنگاران: روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در پایگاه اینترنتی خود و در تحلیلی به قلم هرب کینون این گونه نتیجه‌گیری کرده است که پاسخ رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه هفته گذشته خود با روزنامه الشرق الاوسط در پاسخ به این پرسش که چرا تلاش‌های جدی وی در دوره اول و دوم ریاست‌جمهوری در زمینه تشکیل کشور مستقل فلسطین به بن‌بست رسیده و مقصر چه کسی بوده است، نشان دهنده تغییر موضع او بود.  

به نوشته روزنامه جروزالم پست اوباما با یک روزنامه عرب گفتگو می‌کرد و می‌توانست با انتقاد از بنیامین نتانیاهو و معرفی او به عنوان مقصر به بن رسیدن مذاکرات صلح برای خود کسب امتیاز کند همان گونه که برخی از مقامات دولتش این کار را انجام دادند.

او می توانست برخی از اظهارات خصمانه ای را که پس از پیروزی نتانیاهو در ماه مارس در کاخ سفید بیان شد، تکرار کند.

اوباما می توانست تهدید بازنگری در دیدگاه آمریکا درمورد روند صلح خاور میانه را تکرار کند و هشدار دهد که احتمالا واشنگتن دیگر در شورای امنیت سازمان ملل از اسرائیل حمایت نخواهد کرد. وی می توانست خشم خود را از کابینه جدید اعلام کند و بگوید این ترکیب چشم انداز صلح را تضعیف می کند. اما رئیس جمهور آمریکا هیچ کدام از این کارها را انجام نداد.

درمقابل پس از آن که هم به تعهداتش در برابر اسرائیل و هم در برابر کشور فلسطین تاکید کرد، گفت سیاست های هردوطرف دستیابی به توافق را غیرممکن ساخته است.

نویسنده در ادامه با تاکید بر این که توازنی که در گفتار اوباما بود باید مورد توجه خاص قرار گیرد، افزود: نمی توان این تغییر لحن اوباما را کم اهمیت توصیف کرد.

به اعتقاد نویسنده آنچه درمورد مصاحبه اوباما جالب توجه است این که به نظر می رسد او سطح معیارهای خود را کاهش داده و دیگر به سرزنش کردن اسرائیل نپرداخته است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: