جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 20 تير 1394     
بازبینی محدوده های ترافیکی تهران در شورای عالی ترافیک

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در رابطه با آیین نامه اجرایی نحوه صدور معاینه فنی اظهار داشت: طبق آیین نامه مصوب 14/11/93 توسط هیئت محترم وزیران مقرر شد که اتصال دیتا بانک مراکز معاینه فنی به دیتا بانک پلیس راهور تهران در برنامه های سال جاری لحاظ گردد.

مهندس ولی آذروش در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با اشاره به مطالعات شهرداری طی یک سال گذشته در خصوص رفع بحران آلودگی هوا و بررسی طرح زوج و فرد و همچنین بازبینی محدوده های ترافیکی شهر تهران اذعان داشت: پس از بررسی هایی که طی یک سال گذشته انجام گرفت شورای شهر تهران اقدام به تصویب لایحه ای با مضمون لزوم اخذ معاینه فنی کلیه خودروهای سبک و سنگین اعم از پلاک دولتی، شخصی و نظامی که در حوزه استان تهران شماره گذاری شده اند و مضافا تعریف محدودیت های ترافیکی بر اساس رتبه بندی های معاینه فنی نمود.

وی در ادامه تشریح کرد: با راه اندازی سامانه ترافیکی در مناطق کم انتشار آلایندگی کلیه اطلاعات مربوط به خودروها در یک سرور مرکزی تجمیع می شود و در ادامه با مرتبط شدن دیتا بانک پلیس راهور و دیتا بانک مرکزی که حاوی اطلاعات مربوط به معاینه فنی خودروها و رتبه بندی آن ها است امکان اعمال قانون و صدور قبض جریمه به صورت مکانیزه فراهم می گردد.

وی با بیان اینکه سامانه مذکور جایگزین طرح زوج و فرد خواهد شد در ادامه گفت: به منظور اعمال کنترل بیشتر در محدوده های ترافیکی می بایست کلیه معابر به دوربین های ترافیکی که در محدوده های زوج و فرد نصب شده بود مجهز گردند چرا که نظر به لایحه شورای شهر تهران ازین پس کلیه تخلفات توسط این دوربین ها و به صورت مکانیزه ثبت خواهد شد.

وی در خصوص زیرساخت های مطالعاتی مورد نیاز جهت اجرای طرح تصریح کرد: برای اعمال قوانین جدید در خصوص مقوله ترافیک بازبینی حدود مجاز، محدودیت های ترافیکی و بررسی آلایندگی مناطق مختلف امری ضروری است. در همین رابطه بررسی و طبقه بندی میزان آلایندگی خودروهای یورو 2 به بالا با همکاری سازمان محیط زیست در دستور کار قرار دارد.

مدیر ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در رابطه با ظرفیت مراکز معاینه فنی هر تهران گفت: در حال حاضر مراکز 14 گانه معاینه فنی تحت نظارت شهرداری تهران مشغول به کار هستند که تمامی مراکز به صورت مکانیزه نسبت به صدور آرم و کارت معاینه فنی اقدام می نمایند. لازم به ذکر است که از سال 87 در نتیجه تغییرات اعمال شده و ایجاد ارتباطات آنلاین در مراکز، کلیه اطلاعات این بخش به صورت یکپارچه در سامانه آنلاین مراکز معاینه فنی تهران تجمیع گردید.

وی افزود: در حال حاضر مراکز 14 گانه معاینه فنی تهران از ظرفیت پذیرش روزانه 6000 دستگاه خودرو در 40 خط معاینه فنی برخوردار می باشند و علاوه بر آن با اجرای طرح مناطق کم انتشار آلایندگی افزایش ظرفیت مراکز امکان پذیر خواهد بود.

مهندس ولی آذروش در خصوص زمان اجرایی شدن طرح اظهار داشت: پس از تعیین راه کارهای اجرایی در شورای عالی ترافیک و اتمام بررسی محدوده های ترافیکی و تعیین رنگ بندی خودروها که هم اکنون در حال پیگیری است پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک شاهد اجرایی شدن طرح باشیم.

وی در پایان گفت: برگه های معاینه فنی به صورت متحد الشکل صادر خواهد شد و تعریف طبقه بندی خودروها که بر اساس تکنولوژی، سن و معاینه فنی خودرو تعیین می گردد بر اساس رنگ در نرم افزار طبقه بندی خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: