جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 21 تير 1394     
اجرای پایلوت طرح مکانیزه جمع آوری پسماندهای ساختمانی کم حجم

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه برای جمع آوری نخاله ساختمانی محله های با گذرکم از کامیونت تک مخزنه استفاده می شود، گفت: فرایند جمع آوری پسماندهای ساختمانی و عمرانی کم حجم و پسماندهای جزئی مربوط به تعمیرات و بازسازی در دستور کار قرار دارد.

حسین جعفری ، درخصوص پسماندهای کم حجم که پسماندهای تولید شده در حین ساخت و ساز، تعمیرات، بازسازی و حفاری جزیی شرکت ها را شامل می شوند، بیان کرد: مرحله پایلوت طرح مکانیزه جمع آوری پسماندهای ساختمانی و عمرانی کم حجم در ناحیه یک منطقه 8 در حال انجام است و اجرای مرحله آزمایشی طرح کم حجم در حال بررسی بوده به طوری که در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم . با رفع نواقص و موانع موجود، این طرح در آینده به تمامی مناطق شهر تهران تعمیم داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه این پسماندها باید توسط ماشین های دارای اسکیپ لودر بخش خصوصی تحت نظارت مناطق حمل شوند و سازمان مدیریت پسماند ناظر عالی اجرای طرح  خواهد بود، گفت: طرح پایلوت در نظر سنجی ها مثبت ارزیابی شده و در حال مقدمات اجرای فراگیر طرح هستیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به اسکیپ لودرها که با دو نوع دو مخزنه و تک مخزنه پیش بینی شده اند، اظهارکرد: در این بخش نیز برای محله های با گذرکم از کامیونت تک مخزنه استفاده می شود که جمع آوری پسماندهای ساختمانی و عمرانی کم حجم و پسماندهای جزئی مربوط به تعمیرات و بازسازی و حین ساخت و ساز در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر طرح مکانیزه جمع آوری پسماندهای جزئی که توسط آژانس ها در مناطق به وسیله اسکیپ لودرها جمع می شوند، خاطرنشان کرد: توزیع بروشور مناسب توسط دفاتر خدمات الکترونیک شهر، شهربان، سایر عوامل ناحیه و به ویژه نماینده پیمانکار به عنوان بازاریاب در سطح نواحی و مراجعه تولید کنندگان به ناحیه از جمله موضوعات این طرح است.

جعفری با اشاره به تعامل مستقیم تولیدکننده و پیمانکار که با تحویل روزانه مخزن های مربوطه طی تماسی تلفنی با پیمانکاران انجام می پذیرد، اضافه کرد: در این روند تخلیه نخاله در ایستگاه میانی برای برخی مناطق و در مجموع در محل مجتمع دفع و پردازش مورد بررسی قرار گرفته و درنهایت وضعیت ادامه فعالیت پیمانکار با توجه به حسن اجرا و اخذ تاییدیه های لازم بررسی می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران همچنین اضافه کرد: حمل مخزن های پر شده توسط پیمانکار با داشتن برگه مسیر و رعایت قوانین حمل پسماند و ارائه قبض رسید مخزن و همچنین پرداخت هزینه توسط تولید کننده به پیمانکار نیز در این طرح پیش بینی شده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: