جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 5 دی 1392     
پول درمان مصدومان شین آبادی واریز نشده

رئیس تیم جراحان دانش آموزان شین آبادی گفت: آموزش و پرورش تاکنون پولی برای درمان دانش آموزان شین آبادی پرداخت نکرده است .

 

دکتر محمد جواد فاطمی امروز در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت :حواله نامه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خطاب به دانشگاه علوم پزشکی ایران برای هزینه در امور سوختگی این کودکان دیروز به دست ما رسید و البته با آنکه رونوشت این نامه برای بیمارستان حضرت فاطمه (س) صادر شده است ،  تاکنون پولی را دریافت نکرده ایم.

 

وی مبلغ این حواله را که وزارت بهداشت برای جلوگیری از توقف درمان این دانش آموزان متقبل شده است، 150 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: زمانی می‌گوییم مبلغ واریز شده است که پول در حساب بیمارستان باشد نه آنکه دیروز صرفا نامه ای خطاب به دانشگاه علوم پزشکی ایران صادر و رونوشت آن به بیمارستان ما ارسال شد در حالیکه پولی منتقل نشده است اما با این وجود پزشکان درمان این کودکان کار خود را تاکنون انجام داده اند .

 

وی در ادامه سخنان خود  با رد متوقف شدن فرایند درمان دانش آموزان شین آباد که در روزهای گذشته در برخی رسانه ها اعلام شده است افزود :، علت تاخیر در درمان این مجروحان مشخص نبودن اعضای تیم پزشکی آنها بوده ضمن آن که تشکیل پرونده  پزشکی برای همه این کودکان صورت گرفته و امور اولیه و ویزیت آنها را سه نفر از فوق تخصصان بیمارستان حضرت فاطمه (س) انجام داده اند.

 

فاطمی در عین حال با تاکید بر این که در سه ماه گذشته ، صدمه دیدگان شین آبادی از معاینه ، ویزیت دقیق و برنامه جراحی بی بهره بوده اند، گفت: با این حال اعمال اولیه و به موقع مورد نیاز این دانش آموزان که مانع از خشک شدن مفاصل مصدومان شده انجام گرفته است  و اگر در این فاصله ، مفصلی خشک و یا عضوی قطع شد به علت ماهیت صدمه بوده  و تاخیر در جراحی نقشی در این مسئله نداشته است .

 

رئیس تیم جراحان دانش آموزان شین آبادی هزینه درمان دانش آموزان شین آباد را سالانه یک میلیارد تومان برآورد کرد و گفت : درمان کامل این کودکان حدود پنج سال طول می کشد .

 

وی گفت : ما تیمی از پزشکان مختلف تدارک دیده‌ایم تا بتوانیم آنچنان خدماتی به این دانش آموزان آسیب دیده ارائه دهیم که در آینده نه به لحاظ روانی و اجتماعی و نه به لحاظ درمانی مشکلی نداشته باشند زیرا معتقدیم این کودکان و خانواده های آنها رنج و آزار فراوانی متحمل شده اند.

 

رئیس مرکز تحقیقات سوختگی همچنین با تاکید بر این که ناهماهنگی مسئولان، مشخص نشدن تیم پزشکی و تفکیک نشدن تامین کننده هزینه از ارائه دهنده ی خدمات ، مهمترین مشکلات در فرایند درمان بچه های شین آباد است گفت : عواملی موجب شد درمان مصدومان حادثه شین آباد از حالت منطقی به سمت هیجانی پیش رود و این به ضرر این کودکان است.

 

وی گفت : به نظر من پذیرفتن تعهد بدون در نظر گرفتن امکانات و حواشی پیرامونی آن  از جانب مسئولان که  نمونه آن اظهارات وزیر وقت آموزش و پرورش در اعزام دانش آموزان به خارج کشور و در نهایت ارجاع این کودکان معصوم به بیمارستان دولتی است ، یکی از دلایل نارضایتی خانواده های این کودکان است .

 

رئیس مرکز فوق تخصصی جراحی ترمیمی حضرت فاطمه (س) ادامه داد: وزارتخانه ای مسئولیت ارائه خدمات را برعهده گرفته است که به علت کوتاهی وزارت آموزش و پرورش در پرداخت ها ، مجبور شده هزینه درمان را نیز تقبل  کند که خود مشکلات بودجه ای فراوان دارد .

 

وی با اشاره به این که از بدو اعزام کودکان شین آباد به تهران پیشنهاد تشکیل تیم درمانی مشخصی را ارائه کرده است در ادامه گفت: متاسفانه در پی دخالت افراد غیرمسئول و کم اطلاع از فرایند درمان، اینک جو بی اعتمادی در خانواده مصدومان نسبت به پزشکان و مسئولان پیگیر ، حاکم شده است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: از زمان وقوع حادثه تلخ شین آباد، مصدومان ابتدا به بیمارستان ساسان منتقل شدند و سپس به آنها بیمارستان جدیدالتاسیس و مدرن محب را نشان دادند و در نهایت بیمارستان حضرت فاطمه(س) مقصد درمانشان در نظر گرفته شد که همه این موضوعات موجبات رنجش والدین این دانش آموزان را فراهم آورده است.

 

فاطمی در ادامه به گفتگوهایی که با والدین دانش آموزان صدمه دیده دارد اشاره کرد و گفت: آنها دغدغه‌های خاص خود را دارند و برغم آن که از ایشان خواسته ‌ایم صبور باشند و با شلوغ کاری و ملتهب کردن فضا راه به جایی نخواهند برد، به این کار ادامه می دهند .

 

پزشک سرپرست درمان کودکان شین آباد گفت : خانواده های این کودکان می گویند همه مشکلاتشان مربوط به فرایند درمان نیست بلکه بدقولی مسئولان در تحقق وعده هایشان از استخدام والدین تا پرداخت مستمری و مواردی از این دست، آنها را بر این داشته تا رفع مشکلاتشان را از مجرای بیت رهبری یا ریاست جمهوری جستجو کنند.

 

در آتش ‌سوزی چهارشنبه، 15 آذر 1391 در مدرسه دخترانه روستای شین آباد (از توابع پیرانشهر) به دلیل نقص تجهیزات گرمایشی ، 29 دانش‌آموز دختر دچار سوختگی شدند که دو نفر از آن‌ها بر اثر شدت جراحات وارد شده فوت کردند.

 

همچنین انگشتان سه نفر از دانش‌آموزان به دلیل شدت سوختگی و عدم قبول پیوند قطع شد و از ابتدای امسال  فرایند درمان 13 دانش آموز این مدرسه که دچار سوختگی درجه سه شده بودند ،  آغاز شده است.