جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 2 مرداد 1394     
معاون شهردار تهران خواستار حمايت دولت از رانندگان تاكسي شد

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوزمعاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اعلام اين كه پس از تك نرخي شدن قيمت بنزين،‌ هيچ حمايتي از ناوگان حمل و نقل عمومي از جمله رانندگان تاکسی به عمل نيآمده، گفت: به جاي اين كه دولت به تاكسيرانان كمك کند و آنها را مورد حمايت قرار دهد، اين رانندگان تاكسي هستند كه به خزانه پول مي‌ريزند و به دولت كمك مي‌كنند.

مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: بر اساس بند قاف تبصره دو قانون بودجه سال گذشته كه البته در سال جاری نیز پيش‌بيني شده،‌ اگر اقداماتي در شهر صورت بگيرد كه سبب كاهش مصرف سوخت شود، ‌بخشي از درآمدهاي ناشي از اين كاهش مصرف بايد صرف توسعه حمل و نقل عمومي شود.

وي با تأکید بر اين كه ناوگان حمل و نقل عمومي از جمله تك تك واگن‌هاي مترو، ‌اتوبوس‌هاي شركت واحد و تاكسي‌هاي شهر، مصایق اين قانون محسوب می¬شوند، اعلام كرد: واقعيت آن است كه روش اجراي اين قانون به قدري سخت‌گيرانه و پيچيده پيش‌بيني شده كه به نظر نمي‌رسد بتوامد خروجي قابل توجهي در خصوص حمايت از حمل و نقل عمومي داشته باشد.

به كدام تاكسي پايه گازسوز  میخواهند كمك كنند؟

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه در مصاديق اين تبصره آمده به تاكسي‌هاي پايه گازسوز به ازاي هر كيلومتر پيمايش، 1/1 سِنت پرداخت مي‌شود، اظهار كرد: اين در حالي است كه اصلاً در كشور، تاكسي پايه گازسوز توليد نمي‌شود و اصولاً اين نوع تاكسي‌ها در سطح دنيا هم محدود هستند.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه واردات اين نوع تاكسي، هزينه بسيار بالايي دارد، تصريح كرد: وقتي شرط اول يعني تاكسي‌هاي پايه گازسوز وجود ندارد، خود به خود بقيه شرط‌ها نیز قابل تحقق نخواهند بود و به نظر می¬رسد اين قانون، قانوني براي اجراي نشدن باشد، چرا كه معلوم نيست كمك 1/1 سنتي قرار است به کدام تاکسی پایه گاز سوز پرداخت شود؟

وي با تأكيد بر اين كه بر فرض بعید، اگر همين كمك 1/1 سنتي را در 200 كيلومتري كه رانندگان تاكسي به طور متوسط در هر روز پيمايش مي‌كنند ضرب كنيم، با نرخ رسمي‌دلار مي‌شود روزانه 6500 تومان كه با احتساب 290 روز كاري سال 94، يك ميليون و 885 هزار تومان می¬شود، اضافه كرد: اين در شرايطي است كه در حال حاضر، يك راننده تاكسي كه پيش از حذف سهمیه بنزین، با ليتري 700 تومان بنزين مي‌زد، پس از تك نرخي شدن قيمت سوخت، بنزين ليتري هزار تومان مي‌زند كه اگر آن را در 30 ليتر مصرف متوسط روزانه هر تاكسي ضرب كنيم مي‌شود 9 هزار تومان كه با احتساب 290 روز كاري سال 94، دو ميليون و 610 هزار تومان در سال مي‌شود.

 

غیبت بند قاف در حمايت از حمل و نقل عمومي

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه با اين حساب و در حال حاضر، به جاي اين كه دولت به رانندگان تاكسي كمك كند، اين  تاكسيرانان هستند كه سالانه دو ميليون و 610 هزار تومان به دولت كمك مي‌كنند، اظهار كرد: حتي در صورتي كه کمک دولت به رانندگان تاكسي محقق بشود نيز باز این تاكسيرانان هستند که سالانه 725 هزار تومان به خزانه پول مي‌‌ريزند.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه متأسفانه پس از تك نرخي شدن قیمت سوخت و حذف سهمیه بنزین تاکسیها، نظام جبراني براي تاكسيرانان پيش‌بيني نشده و درآمد اين قشر خدوم كاهش پيدا كرده، تصريح كرد: براي اثربخش كردن قانون، در مصوبه مربوطه، به جاي کمک به تاكسي¬های پايه گازسور كه در شهر تهران وجود ندارد، میتوانستند تاكسي های دوگانه ‌سوز را مورد حمایت قرار دهند.

وي در پايان با تاكيد بر اين كه از محل بند قاف، نه تنها به رانندگان تاكسي كمكي نشده، بلکه به ساير بخش¬هاي حمل و نقل عمومي از جمله شبكه مترو و ناوگان اتوبوسراني كه تأثير بسياري در كاهش مصرف سوخت دارند نيز مساعدتی صورت نگرفته، خاطرنشان كرد: متأسفانه دولت در حمايت از حمل و نقل عمومي غيبت دارد، همچنان كه بند قاف در حمايت از تمام بخش‌هاي ناوگان حمل و نقل شهری، بند غايب است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: