جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 4 مرداد 1394     
کاغذ بیشترین میزان پسماند خشک در جنوب تهران

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 از تداوم طرح جامع تفکیک پسماند های خشک از مبدا و آموزش های چهره به چهره به بیش از 46 هزار خانوار این منطقه جنوبی خبرداد.

سعید شیرازی با بیان این مطلب گفت: با اجرای طرح جامع تفکیک پسماند از مبدا که همچنان در نواحی هفتگانه منطقه 20 ادامه دارد و با مشارکت شهروندان، در حال حاضر16درصد از پسماند خشک زباله های شهری به صورت تفکیک شده به مدیریت شهری تحویل داده می شود که با توجه به برنامه های ویژه ی در حال اجرا، این آمار به صورت روزانه در حال افزایش است.

شیرازی با اشاره به اینکه چشم انداز 20 درصد تفکیک پسماند خشک از مبدا در این طرح لحاظ شده است، افزود: از یک صد و 4 هزار خانوارمنطقه 20، تاکنون 46 هزار و 570 خانوار آموزش چهره چهره دیده اند که در صورت تکمیل و نهایی شدن این طرح، میزان مشارکت و درصد تفکیک پسماند خشک افزایش خواهد یافت.

وی نان، کاغذ و مقوا، پلاستیک، پت، شیشه، منسوجات، آهن آلات و فلزات رنگی را از انواع پسماند خشک برشمرد و ادامه داد: کاغذ و مقوا با فراوانی 48 درصد، بیشترین میزان پسماند خشک زباله های شهری را درمنطقه 20 به خود اختصاص داده است که در صورت جمع آوری آن به صورت تفکیک شده درصد قابل توجهی از پسماندهای خشک کاهش می یابد.

شیرازی به فعالیت 13 غرفه جمع آوری پسماند خشک و 22 ماشین ملودی دار درنواحی هفتگانه و نیز اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه موفقیت این طرح در گرو مشارکت حداکثری شهروندان است، به دنبال توسعه زیرساخت های اجرایی برای سهولت دسترسی شهروندان به محل های جمع آوری پسماند خشک هستیم.

معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 در پایان یادآور شد: 98 مدرسه، 30 مرکز فرهنگی، 55 مرکز مذهبی و 23 مرکز درمانی و بهداشتی نیز تحت پوشش طرح جامع تفکیک پسماند خشک از مبدا قرار گرفته اند که همچنان با تکمیل شدن مراحل مختلف طرح، بر این تعداد افزوده می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: