جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 10 مرداد 1394     
اجرای پروژه خط سفید می تواند به ساماندهی ترافیک منجر شود

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،رییس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با اجرای پروژه «خط سفید» با اعلام این که رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی حتی در کشورهای بزرگ و صنعتی دنیا هم دارای نقاط ضعف است، گفت: هر گونه اقدامی در جهت آشنایی افراد در خصوص موضوعات ترافیکی و به ویژه آموزش این موضوعات به کودکان حتی در قالب واحدهای درسی، امری الزامی است.

محسن سرخو افزود: با توجه به ترافیکی که در طول روز در تهران وجود دارد و حوادث نا به هنجاری که شهروندان و رانندگان را درگیر می-کند، اجرای پروژه «خط سفید» در سامان بخشی وضعیت ترافیک از اولویت برخوردار است و می تواند به ساماندهی ترافیک منجر شود.

وی با اشاره به این که عبور و مرور ناصحیح خودروها و رفتارهای غلط ترافیکی از مهم ترین دلایل بروز آلودگی  هوا و سایر مشکلات زیست محیطی است، اظهار کرد: اجرای طرح های آموزشی مانند پروژه «خط سفید» در کنار هوشمندسازی کنترل خودروها، می تواند باعث بهبود ترافیک و ارتقای خدمات رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی به شهروندان شود.

سرخو با بیان این که پروژه «خط سفید» ایده خوبی است و اجرای هوشمندانه آن می تواند تأثیر قابل توجهی در ارتقای فرهنگ ترافیک داشته باشد، تصریح کرد: البته این امر منوط به اجرای درست و مداومت آن با آموزش های خاص به سواره ها و پیاده هاست تا به مرور زمان، شاهد تغییرات مثبت و مؤثری در سطح شهر باشیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تأکید بر اهمیت وجود پل های عابر پیاده مجهز به پله برقی در عدم عبور عابران پیاده از عرض خیابان ها و بزرگراه ها و حفظ جان شهروندان، خاطرنشان کرد: پله های برقی در نقاطی که دچار نقص هستند باید به فوریت تعمیر شوند تا ضمن فرهنگ سازی، خطرات جانی که عابران پیاده را مورد تهدید قرار می دهد به حداقل میزان ممکن کاهش کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: