جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 18 مرداد 1394     
پایتخت با کمبود 3 هزار دستگاه اتوبوس مواجه است

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز ، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه سال گذشته در شهر تهران 7500 دستگاه اتوبوس مشغول فعالیت بودند اما امسال 6500 دستگاه اتوبوس در شهر تهران وجود دارد، تاکید می‌کند: آنقدر اتوبوس‌های فعال در تهران به سن فرسودگی می‌رسند که دیگر نمی‌توان با اورهال کردن آنها دوباره در خطوط مورد استفاده قرار گیرد.

پیمان سنندجی با بیان این مطلب می‌گوید: اگر ما بتوانیم پای گردشگران را به محدوده تهران قدیم و منطقه 12 بازکنیم، می‌توانیم از ایجاد نظم شهری در جهت توسعه صنعت توریسم هم بهره ببریم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران اجرای طرح«انضباط شهری» را باعث رونق صنعت گردشگری در محدوده حصار ناصری خواند.

وی با اشاره به عملکرد کمیته حمل‌و‌نقل و ترافیک ویژه طرح «انضباط شهری» منطقه 12 می افزاید: خوشبختانه تمامی کارهای کارگروه حمل‌و‌نقل در منطقه 12 به خوبی پیش می‌رود. در حال حاضرهر هفته حدود 8 پروژه  ترافیکی و حمل‌و‌نقلی در این محدوده تعریف می‌شود  که این پروژه‌ها را در همان هفته اجرایی می‌کنیم و وارد پروژه‌های بعدی می‌شویم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه اکنون خیابان سعدی تعیین تکلیف شده و به زودی تکلیف میدان امام خمینی(ره) مشخص می‌شود، ادامه می‌دهد: مطالعات چهارراه گلوبندک یا همان 15 خرداد به اتمام رسیده و اکنون وارد کارهای اجرایی شده‌ایم، همچنین در خیابان خیام از شمال به جنوب با ایجاد این زیرگذر که ارتباط دهنده دو ورودی مترو است نیز به زودی اجرایی خواهد شد.

سنندجی با بیان اینکه ساماندهی ایستگاه‌های اتوبوس میدان خراسان اجرایی شده است، بیان می‌کند: ایستگاه‌های اتوبوس واقع در ابتدای خیابان فردوسی تعیین تکلیف شده است. همچنین ایجاد پروژه ترمینال‌های مرزی در حوزه تاکسیرانی و اتوبوسرانی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه خیلی سریع می‌توانیم منطقه 12 را از نظر ترافیکی ساماندهی کنیم و بعد از آن وارد مناطق دیگر خواهیم شد، به راه اندازی دو خط اتوبوس برقی در منطقه 12 در راستای طرح«انضباط شهری» اشاره می‌کند و یادآور می‌شود: آمادگی راه اندازی این خطوط در خیابان 17 شهریور وجود دارد. اما با مشکل تامین قطعات مورد نیاز این اتوبوس‌ها روبه‌رو هستیم. این قطعه‌ها ایرانی نیستند و از فرودین ماه درگیر این مساله هستیم. کارهای ساختاری این اتوبوس‌ها و تعمیرات آن انجام شده است. امیدواریم که زودتر مشکل تامین قطعات آن حل شود تا این طرح در سایر مناطق شهر نیز اجرایی شود.

پیمان سنندجی در ادامه صحبت‌های خود یکی از مشکلات ناوگان اتوبوسرانی «طهران قدیم» را فرسودگی می‌داند و می‌گوید: در خصوص اتوبوس‌های فرسوده ماه پیش گزارشی به شورای شهر تهران ارائه کردم. واقعا بیش از 3000 اتوبوس فرسوده در شهر تهران داریم که باید هرچه زودتر برای حل این مشکل دولت برنامه‌ریزی کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته در شهر تهران 7500 دستگاه اتوبوس مشغول فعالیت بودند اما امسال 6500 دستگاه اتوبوس در شهر تهران وجود دارد، تاکید می‌کند: آنقدر اتوبوس‌های فعال در تهران به سن فرسودگی می‌رسند که دیگر نمی‌توان با اورهال کردن آنها دوباره در خطوط مورد استفاده قرار گیرد. مشکل فرسودگی اتوبوس کل ناوگان شهر تهران را تهدید می‌کند و به عنوان یک مساله جدی اعضای شورای شهر نیز پیگیر این مساله است. دولت باید هرچه سریعتر ضمن واگذاری اتوبوس‌های جدید اقدام به یارانه‌های اتوبوسرانی کند. باوجود 200 دستگاه اتوبوسی که هر سال شهرداری در تعهدات مالی خود می‌آورد اما با این وضعیت این تعداد اتوبوس مشکلی حد نمی‌شود. اکنون تهران با حجم بالای مسافری که دارد باید حداقل 9000 دستگاه اتوبوس داشته باشد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به همکاری پلیس راهور تهران بزرگ در ایزوله کردن خطوط ویژه منطقه 12 از عابران پیاده و موتور سوارها یادآور می‌شود: خوشبختانه مشکل ورود موتور سیکلت‌ها و عابران پیاده به خطوط ویژه منطقه 12تا حدودی حل شده است. پلیس راهور در تمام خطوط ویژه عامل انسانی گذاشته و با متخلفان برخورد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه موضوعات ترافیکی یک بخشی از اعمال قانون است، می‌گوید: اما بخش مهم تر آن رفتارهای ترافیکی مردم است. اگر رفتارهای ترافیکی در تهران اصلاح شود این معضلات حل می‌شود. مردم باید برای خود احترام قائل باشند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: