جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 21 مرداد 1394     
تجاری هایی که بوستان رازی را دفن کرده اند باید ساماندهی شوند

به گزارش گروه اخبار مناطق22گانه شهرداری نیوز،معاون نظارت شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم تقویت ظرفیت های گردشگری در شهر تهران گفت: شهر تهران به عنوان ام القرای جهان اسلام دارای ظرفیت های بیشمار تاریخی و فرهنگی است که متاسفانه این ظرفیت ها مورد غفلت واقع شده و اگر بتوانیم در احیا و مرمت این فضاها تشریک مساعی به خرج دهیم می توانیم در جذب گردشگران موفق عمل کنیم.

عباس جدیدی با حضور در شهرداری منطقه 11 در کنار دیدار با شهروندان از پروژه ها و ظرفیت های این منطقه نیز بازدید به عمل آورد.

جدیدی در پایان این بازدید با تاکید بر لزوم تقویت ظرفیت های گردشگری گفت: امروزه صنعت گردشگری به عنوان یک عامل مهم در تولید ثروت و توسعه پایدار منابع اقتصادی مطرح است و ما باید هر چه بیشتر در جهت احیای ظرفیت های گردشگری تلاش کنیم.

معاون نظارت شورا افزود: شهر تهران به سبب قدمتی که در پایتختی کشور ایران دارد دارای بناهای بیشماری است که ارزش میراثی دارند که بالطبع این بناها می توانند عامل مهمی در جذب گردشگر باشند.

وی با اشاره به ویژگی های منطقه 11 گفت:این منطقه به عنوان یکی از مناطقی که باب ورود به شهر تهران است و از قدیم یکی از دروازه های ورود به شهر تهران در این منطقه واقع شده و نیز بخش اعظمی از حصار ناصری در این منطقه بوده محسوب می شود و دارای ظرفیت ها و عناصری است که می تواند در جذب گردشگران موثر باشد.

جدیدی افزود: علاوه بر این موارد توسعه زیر ساخت های حمل و نقل عمومی نظیر تکمیل و ساخت خطوط 3 و 7 مترو و نیز وجود خطوط اتوبوسرانی بی آر تی در این منطقه این مهم را می رساند که منطقه 11 می تواند یکی از مناطق مهم در عرصه گردشگری باشد.

معاون نظارت شورا همچنین اظهار داشت: امروزه دست یابی به توسعه پایدار شهری بر مبنای درآمد های پایدار یک امر حیاتی برای کلان شهر هایی مانند تهران مطرح است در چنین شرایطی استفاده از ظرفیت های گردشگری می تواند بخش مهمی از مشکلات این عرصه را رفع نماید.

وی با توجه به اینکه در احکام برنامه 5 ساله دوم شهر تهران منطقه 11 به عنوان یک منطقه گردشگری تعریف شده است، خاطر نشان کرد: در این طرح مناطق 1، 11، 12 و 20 در زمینه گردشگری مورد توجه ویژه هستند به همین منظور در سال جدید موضوع گردشگری در شهر تهران از اولویت برنامه های شهر خواهد بود.

معاون نظارت شورا همچنین تصریح کرد: بسیاری از ساختمان های منطقه 11 تاریخی و قدیمی هستند که متاسفانه در طول سالیان آنچنان که باید از آنها استفاده نشده و بعضا به فراموشی سپرده شده اند در حالی که پتانسیل این اماکن در جذب گردشگر بسیار بالا بوده است. به عنوان مثال تئاتر شهر به عنوان یک عنصر فرهنگی در شهر تهران محسوب می شود و باید هر که بیشتر در جهت رونق آن تلاش نماییم. ساختمانی که چند سالی می شود آن رونق گذشته را ندارد.

عباس جدیدی همچنین به موضوع ساماندهی املاک تجاری بوستان رازی اشاره کرد و گفت: ایجاد بوستان رازی در منطقه 11 یک اقدام بسیار ارزنده بود . بوستانی که دارای ویژگی های خاصی از جمله فرهنگسرا ، شهر بازی و ... می باشد ولی متاسفانه وجود املاک تجاری پیرامون این بوستان سبب شده که به نوعی دسترسی شهروندان بدان قطع شود و این بوستان به تعبیری دفن شده باشد. از اینرو باید هر چه سریعتر ساماندهی این املاک در جهت افزایش دسترسی شهروندان به این بوستان ، با مشارکت بخش خصوصی آغاز شود.

معاون نظارت شورا همچنین افزود: تعیین تکلیف املاک معارض انبار نفت در جهت افزایش سرانه های فضای سبز یکی دیگر از اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این عضو شورا یاد آور شد : یکی دیگر از موضوعات این منطقه وجود شرکت دخانیات است که به نظر می اید اگر تعامل خوبی با این شرکت در جهت جابجایی ان ایجاد شود می تواند جز طرح هایی باشد که سهم عمده ای در نو شدن منطقه 11 داشته باشد.

دیدار با شهروندان منطقه 11

عباس جدیدی همچنین با اشاره به ملاقات مردمی خود در این منطقه گفت: منطقه 11 نیز یکی دیگر از مناطقی است که بیشترین بافت فرسوده را دارد و علاوه بر این این منطقه به سبب وجود مراکز تجاری از کمبود فضای سبز و سرانه های فرهنگی رنج می برد.

وی با بیان اینکه باید در مناطق کم برخوردار یک نگاه تسهیل گری حاکم شود افزود: با توجه به اهمیت مناطقی از این دست باید شرایطی فراهم شود تا زمینه مشارکت مردم در احیای ظرفیت های گردشگری و نیز ظرفیت های اجتماعی فراهم شود. حضور ما در مناطق با این دید است.

دیدار با شورایاران محلات منطقه 11

معاون نظارت شورا همچنین با دبیران شورایاری محلات منطقه 11 نیز دیدار کرد و از نزدیک در جریان مشکلات محلات این منطقه قرار گرفت.

کمبود سراهای محله ، نبود بودجه لازم برای سراها ، رسیدگی به معضلات اجتماعی ، کمبود فضاهای فرهنگی و ورزشی و باز پیرایی میادین بزرگی همچون میدان راه آهن از جمله مواردی بود که در این دیدار مطرح شد.

جدیدی نیز گفت: شورایارا ن بازوان قدرتمند مدیریت شهری هستند و اگر شما ها نباشید اعضای شورا نمی توانند در جریان مشکلات ریز و درشت قرار گیرند.

وی ادامه داد: تحقق برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران به عنوان یکی از اهداف مهم شورای اسلامی شهر تهران مطرح است و این مهم محقق نمی شود جز با کمک شورایاری ها و تقویت مشارکت مردم .

جدیدی همچنین در پایان این دیدار از پروژه های این منطقه بازدید به عمل آورد و بر تکمیل هر چه سریعتر پروژه های نیمه تمام تاکید کرد.

معاون نظارت شورا همچنین با خانواده برادران شهید میر کمال نیز دیدار کرد و گفت: امروزه همه داشته های ما وام گرفته شده از شهدا است بنابراین تکریم خانواده یشهدا نیز به عنوان یک وظیفه شرعی بر عهده ما می باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: