جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 مرداد 1394     
بابت رای علاء الدین از دیوان عدالت اداری تشکر می‌کنیم

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز، رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه رای تخریب طبقه هفتم ساختمان علاء الدین از سوی دیوان عدالت اداری جای تشکر دارد، گفت: از اینکه این رای صادر شد واقعا تشکر می‌کنیم.

مهدی چمران در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورا در پایان سخنان محمد جعفر منتظری رییس دیوان عدالت اداری گفت: در ابتدا جا دارد تشکر ویژه ای از دیوان عدالت اداری بابت رای تخریب طبقه هفتم علاء الدین داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید این باب همکاری بیش از گذشته گشوده شود و در موارد دیگر نیز تداوم یابد.

چمران در ادامه با اشاره تشکیل جلسات کمیسیون ماده ۱۰۰ گفت: من پیشنهاد می کنم که ترکیب ۳ نفره کمیسیون ماده ۱۰۰ با حضور هم زمان هر ۳ نفر تشکیل شود تا از بروز هر شائبه ای جلوگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به ابطال مصوبات شورا در برخی موارد اظهار داشت: گاهی اوقات مسائلی در دیوان مطرح می شود یا آرایی صادر می شود که بر خلاف حقوق عمومی است. به عنوان نمونه وقتی ساختمان ۷ طبقه در سعادت آباد فرو ریخت و ۲۲ نفر جان خود را از دست دادند ما مصوبه ای وضع کردیم که بر طبق آن اضافه اشکوب و هر نوع ساخت و ساز بروی بنا اتمام یافته به هر نحوی ممنوع بود اما متاسفانه دیوان این موضوع را رد کرد، هر چند ما در شهرداری به نوعی جلوی این تخلف را گرفتیم، اما این موضوع تاثیر خوبی در جامعه نداشت.

چمران افزود: یکی دیگر از موضوعات باغ هایی است که شهرداری در زمین های باز ایجاد کرده ، زمین هایی که به دلایل مختلف رها شده و شهرداری در آن ها درخت کاشته و این درختان با گذشت سالیان تنومند شده و باغ یا باغچه ایجاد کرده اند اما دیوان با شکایت مالکان رای به تخریب و یا حتی قلع و قمع درختان می دهد که جا دارد فکری برای این امر بشود با توجه به اینکه حیات درختان، امروزه برای شهر تهران یک امر واجب است بنابراین بهتر است تدبیری اندیشیده شود که این مکان ها باغ باشند و یا لااقل مانند باغ با آنها رفتار شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین افزود: موضوع دیگر اخذ حق کسب و پیشه وعوارض تابلوهای بانک ها است که متاسفانه بانک ها از این قاعده مستثنی شده اند و این حق را پرداخت نمی کنند. بانک ها هم مانند بسیاری از مکان های عمومی که در شهر های دیگر هم شعبه دارند باید این حق را پرداخت کنند و دیوان باید فکری برای این موضوع بیاندیشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: