جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 مرداد 1394     
رایزنی احتمالی ظریف و لاوروف درباره S300

تسنیم: معاون وزیر خارجه روسیه امروز دوشنبه تاکید کرد که وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه احتمالا در خصوص تحویل سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰ به ایران در نشست مسکو رایزنی و مذاکره خواهند کرد

به گزارش اسپاتنیک، ایگور مورگلوف معاون وزیر خارجه روسیه در سخنانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در زمینه احتمال مذاکره سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران بر سر تحویل سامانه دفاع موشکی اس 300، تصریح کرد: همه مسائل مورد مذاکره قرار خواهد گرفت. احتمال مذاکره در خصوص این مساله نیز وجود دارد.

ایران و روسیه در سال 2007 میلادی قراردادی را برای تحویل سامانه دفاع موشکی اس 300 به امضا رساندند ولی در سال 2010 میلادی در دوران دمیتری مدودف، رئیس جمهور وقت روسیه قرارداد 800 میلیون دلاری فروش سامانه موشکی دفاع هوایی اس 300 را لغو کرد.

در آن زمان روسیه اعلام کرده بوده در راستای تحریم‌های مصوب شورای امنیت سازمان ملل علیه کشورمان به خاطر برنامه هسته‌ای ایران، این اقدام را انجام داده است. در مقابل نیز تهران نیز شکوائیه‌ای را برای دریافت غرامت 4 میلیارد دلاری از روسیه به دادگاه داوری ژنو ارائه کرد.

ولی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اخیرا دستور لغو ممنوعیت فروش سامانه دفاع موشکی اس 300 به ایران را صادر کرده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: