جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 28 مرداد 1394     
آغاز ثبت نام تاکسی های پیکان تهران برای نوسازی

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیر عامل سازمان کنترل و نظارت بر تاکسیرانی تهران در رابطه با وضعیت نوسازی 4 هزار دستگاه تاکسی در سال گذشته، اظهار داشت:  وعده نوسازی تاکسی ها در سال 93 برای حدود 3500 دستگاه تاکسی تحقق یافت که با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال جاری ظرفیت نوسازی ناوگان را به حد قابل توجهی افزایش خواهیم داد.

میثم مظفر در ادامه گفتگو با شهرداری نیوز، اذعان داشت:گام نخست برنامه نوسازی در سال جاری خروج 6500 دستگاه پیکان فرسوده از ناوگان تاکسیرانی پایتخت است.

وی همچنین اعلام کرد: تمامی رانندگان خودروی پیکانی که قصد ادامه فعالیت در ناوگان حمل و نقل عمومی را دارند موظفند به شرکت های خصوصی تاکسیرانی مراجعه نموده و نسبت به ثبت نام و تکمیل مدارک اولیه نوسازی خودروی خود اقدام نمایند.

وی افزود: اجرای طرح خروج تاکسی های پیکان در ماه های آینده عملیاتی خواهد شد و رانندگان می بایست در موعد مقرر تاکسی های پیکان را تبدیل به احسن نمایند. به همین جهت شرایط را به گونه ای فراهم کرده ایم که رانندگان بتوانند در فرصت مناسب به تکمیل مدارک مورد نیاز جهت فرایند نوسازی بپردازند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در صورت عدم تکمیل مراحل ذکر شده از فعالیت تاکسی های پیکان ممانعت خواهد شد مگر آن که رانندگان بخواهند خارج از خطوط و برای مصارف شخصی از خودروی پیکان استفاده نمایند که با توجه به محدودیت های معاینه فنی و کنترل ترافیک منطقی به نظر نمی رسد.

وی در پاسخ به سوال خبرخودرو در رابطه با بدهی های ستاد سوخت به خودروسازان عنوان کرد: به نظر می رسد بخشی از این بدهی ها پرداخت شده  اما در حال حاضر مسئله این نیست و با تغییراتی که در ستاد سوخت ایجاد شده است بدهی های سنواتی نمی تواند مانعی برای اقدامات فعلی باشد.

وی افزود: با حمایت هایی که از سوی ستاد سوخت در شرف وقوع است در سال جاری بیش از پیش به امر نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی خواهیم پرداخت.

وی در رابطه با اقدامات سازمان تاکسیرانی جهت حمایت از رانندگان این حوزه اظهار داشت: نتیجه رایزنی های انجام شده از سوی سازمان تاکسیرانی با خودروسازان، ایجاد 9 مرکز برای ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی های ویژه برای خودروهای تاکسی است که نسبت به نوسازی و تبدیل به احسن خودروی خود اقدام کرده باشند.

وی همچنین گفت: در بسته خدمات رفاهی بشارت که خدمت ویژه ای به تاکسیرانان محسوب می شود، امکاناتی از قبیل بیمه تکمیلی، استفاده از امکانات رفاهی و تفریحی مراکز مختلف شهرداری اعم از تالار های یاس و هتل های مسافرتی با 40 تا 90 درصد تخفیف و بیمه عمر و حوادث 80 هزار تاکسیران فراهم شده است.

وی در پایان در خصوص حذف یارانه بیمه تاکسیرانان از سوی دولت عنوان کرد: در حال حاضر این مصوبه در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و با وجود مخالفت های صورت گرفته متاسفانه این مسئله در شرف وقوع است.  این در شرایطی است که جای خالی اقدامات حمایتی دولت پس از اجرای فاز اول طرح هدفمندی یارانه ها و برداشته شدن سهمیه سوخت حمل و نقل عمومی احساس می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: