جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 5 آبان 1394     
تأخیر 40درصدی در اتمام پروژه‌های شهرداری

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، پرئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت: 40درصد پروژه‌های شهرداری با تأخیر مواجه هستند که این باعث انتقال 3هزار میلیاردی بودجه به سال‌های آتی می‌شود که با افزایش تورم هزینه تمام شده پروژه‌ها افزایش می‌یابد.

اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر ؛ با بیان اینکه 60درصد پروژه‌ها در کشور با تأخیر در بهره‌برداری مواجه می‌شوند اظهار کرد: 60درصد پروژه‌ها در کشور با تأخیر و انتقال به سال‌های آتی مواجه می‌شوند که این رقم در شهرداری به 40درصد می‌رسد چرا که در شهرداری پروژه‌هایی همانند بوستان‌ها، مراکز فرهنگی و سرای محلات زودتر به سرانجام می‌رسد.از این رو تأخیر در شهرداری 20درصد کمتر است.

وی افزود: متأسفانه پروژه‌هایی که در اولویت نیستند شروع به کار می کنند که این امر بودجه پروژه‌های دیگر را به خود اختصاص می‌دهد و همین امر موجب تأخیر پروژه‌ها می‌شود.

رئیس کمیته عمران شورای شهر ادامه داد: وقتی 40درصد پروژه‌ها به سال آینده منتقل شوند به طور قطع تورم نیز بر آن‌ها بار می‌شود و هزینه تمام شده آن‌ها بیشتر خواهد شد.

عضو پارلمان شهری با بیان اینکه باید مطالعات بیشتری در پروژه‌ها انجام گیرد ،تصریح کرد: تا زمانی که مطالعه پروژه‌ها به اتمام نرسیده نباید پروژه‌ای آغاز شود و بهتر است مطالعات کامل و جامع باشد تا با تأخیر در پروژه‌ها مواجه نشویم.

وی با اشاره به اینکه 60درصد بودجه شهرداری عمرانی و 40درصد جاری و نگهداشت است ،افزود: از 17هزار و 200میلیارد بودجه شهرداری حدود 9هزار میلیارد عمرانی که 40درصد تأخیر پروژه برابر با 3هزار میلیارد است که به سال‌های آتی منتقل می‌شود.

شاکری تأکید کرد: سنجش نیاز شهروندان و تهیه پیوست‌های لازم برای اجرای پروژه از مهم ترین اقدامات برای تکمیل پروژه‌ها سر زمان مشخص است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: