جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 6 آبان 1394     
70کتار فضای سبز در مجموعه شهر آفتاب

بهره برداری از فاز نخست نمایشگاه؛سال آینده

 به گزارش عمران شهری شهرداری نیوز،معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با  تاکید بر اینکه فاز نخست نمايشگاه بين‌المللي شهر آفتاب در سال آينده به بهره‌برداري  خواهد رسید، گفت: فاز نخست این پروژه که شامل سالن های نمایشگاه، سالن ملل و نمایشگاه های روباز است در فضایی با بیش از 40  هزار متر مربع به بهره برداری می رسد.

قدرت گودرزی با بیان این مطلب و با اشاره به بازدید اخیر خود و جمعی دیگر از معاونان شهردار تهران از مجموعه شهر آفتاب افزود: در ساخت این مجموعه ، علاوه بر توجه به معماري ايراني اسلامي از آخرين فناوري روز نیز استفاده شده است.

وی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر تهران در سال 1383 شهرداری تهران را ملزم به احداث یک مجموعه نمایشگاهی در محدوده خارج از شهر تهران کرد و شهرداری نیز بر همین اساس احداث ابر پروژه «شهر آفتاب» در جنوب شهر تهران را در دستور کار خود قرار داد.

گودرزی با تاکید بر اینکه اين پروژه با وسعت 138هكتار طراحي شده است كه برای فاز اول آن سالن نمايشگاهي و بخش‌هاي جانبي درنظر گرفته شده است،خاطرنشان کرد: 3 هتل، 2 مجموعه تجاری با 10 هزار متر زیر بنا، مسجد و سالن های مختلف نمایشی را از جمله کاربری های پروژه شهر آفتاب برشمرد.

وی عنوان کرد:باید تاکید کنم که مجموعه نمايشگاهي شهر آفتاب از استانداردهاي بين‌المللي لازم برخوردار است و با ساخت آن، بزرگ‌ترين مجموعه‌هاي نمايشگاهي خاورميانه راه‌اندازي خواهد شد.

گودرزی گفت: این مجموعه به‌عنوان مرکزي تجاري فرهنگي ديده شده چرا که از موقعيت خاص جغرافيايي برخوردار بوده و در مجاورت حرم  امام خميني(ره) قرار گرفته است و از نظر معماري، هماهنگي بين مجموعه حرم امام و اين فضا به شکل مطلوب به‌ وجود آمده است.

وی با اشاره به اینکه سالن هاي نمايشگاهي در بخش شمال مجموعه سازمان يافته است، افزود: سالن هاي نمايشگاهي به مساحت تقريبي 120 هزار مترمربع و در سه تیپ طراحی شده اند. يك عدد سالن بزرگ  به مساحت 25هزار  مترمربع ، چهار عدد سالن متوسط هركدام به مساحت 15 هزار مترمربع و چهار عدد سالن كوچك هركدام به مساحت 8 هزار مترمربع از سالن ها محل اصلی غرفه های نمایشگاهی است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران تصریح کرد: محور 4 باغ نیز یکی دیگر از محورهای اصلی نمایشگاه است که در یک و نیم کیلومتر دو طرف نمایشگاه را به هم متصل می کند . این مجموعه یک میدان مرکزی هم دارد که در کنار آن یک مسجد در فضایی بالغ بر 20 هزار متر احداث می شود.

وی با تاکید براینکه محور باغ ایرانی نیز دسترسی بازدیدکننده ها به نمایشگاه را فراهم می کند، افزود: مرکز همایش های نمایشگاه هم با ظرفیت 2 هزار نفر در فضای 22 هزار متری در حال تکمیل است.

گودرزی در پایان اظهار داشت:در این مجموعه نمایشگاهی 70 هکتار فضای سبز وجود دارد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: