جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 25 آبان 1394     
روند تامین کتاب کتابخانه ها تغییر می کند

مهر: روند تامین کتاب برای کتابخانه های عمومی کشور تغییر کرده و این کار با نظر کتابداران انجام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، روند تأمين كتاب كتابخانه‌های نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور تغییر خواهد کرد و این کار با نظر کتابداران انجام خواهد شد.

اداره‌‌كل منابع نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور امسال فرآيندی را در نظر گرفته كه در آن نظر كتابداران برای تأمين كتاب‌های كتابخانه‌ها سنجيده می شود.

عليرضا مختارپور دبيركل اين نهاد در تشریح فعالیت‌های نهاد در زمینه تأمین منابع اطلاعاتی برای کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: پیش از این ارسال کتاب به کتابخانه‌ها با نظر کارشناسی نهاد و به صورت متمرکز صورت می‌گرفت. اما در سال جدید اداره کل منابع نهاد، سازوکاری در نظر گرفته است تا نظر کتابداران در این زمینه تأمین شود.

وي با بیان اینکه ارسال مناسبتی كتاب به کتابخانه‌ها هم در دستور کار اداره منابع نهاد قرار گرفته، ادامه داد: علاوه بر ارسال مستمر، به مناسبت‌های مختلفی چون روز ادبیات کودک و نوجوان، هفته دفاع مقدس یا هفته کتاب و کتابخوانی، بسته‌هایی در اختیار کتابداران قرار می‌گیرد.

کتابخانه دیجیتال فعال می‌شود

خبر دیگر از نهاد کتابخانه ها این است که به زودی امکان ایجاد کتابخانه‌های دیجیتال و امانت‌گیری کتاب به صورت دیجیتال توسط نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور فراهم می‌شود.

محمد اللهیاری معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشو، در خصوص فعالیت‌های اين نهاد در فضای مجازی گفت: پیش‌تر نهاد تلاش‌هایی را در زمینه فضای مجازی کرده است، مثل شبکه کتابخوان حرفه‌ای که نقاط قوت و ضعفی در آن وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سیاست اصولی نهاد جلوگیری از آمارسازی و ارائه آمارهای کاذب یا برگزاری مسابقاتی است که کتابخوانی به معنای واقعی در آن اتفاق نمی‌افتد، گفت: نهاد تلاش می‌کند تجربه شبکه کتابخوان حرفه‌ای را به یک تجربه موفق‌تری تبدیل کند.

اللهیاری گفت: بر همین اساس قرار است تعدادی از کتاب‌هایی که وارد حوزه عمومی شده را جمع‌آوری کرده یا نهاد، کتاب‌هایی را که می‌تواند امتیازش را از ناشر بخرد، خریداری کند.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد گفت: با فراهم کردن زیرساخت‌ها و حفظ حقوق مالکیت معنوی ناشر و نویسنده، به زودی امکان ایجاد کتابخانه‌های دیجیتال و امکان امانت‌گیری کتاب به صورت دیجیتال فراهم می‌شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: