جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 30 آبان 1394     
اجرای راهکارهای متعدد برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،قائم مقام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت : با توجه سرد شدن و وارونگی هوا در شهر تهران میزان آلایندگی بیشتر شده و باید به فکر راه کارهایی برای حل این مشکل باشیم .

حسین شهیدزاده در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، اظهار داشت : شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از طرح کاهش در وزارت کشور دفاع کرده وبا کلیات طرح موافقت شده است .

وی گفت : تعداد زیادی خودروهای فرسوده وبدون معاینه فنی درشهرتهران در حال تردد بوده که باید ازورود این خودروها به محدوده طرح ممانعت شود .

وی افزود : خودروهای بالای 20 سال فرسوده به حساب آمده و وقتی خودروهای کابراتوری جای انژکتوری را گرفته میزان آلایندگی بیشتر شده به همین منظور باید از ورود خودروهای کاربراتوری و بدون معاینه فنی در محدوده زوج وفرد ممانعت شود .

شهیدزاده با بیان اینکه راه کارهای متعددی برای کاهش آلودگی هوا پیشنهاد شده گفت: طرح کاهش ، معاینه فنی یکپارچه خودروهای کاربراتوری وانژکتوری ، ورود تاکسی های هیبریدی و موتورهای برقی ، نصب فیلتر دوده برای خودروهای گازوئیلی و تعویض کاتالیست خودروها به منظور کاهش آلودگی هوا اجرا شده اند.

وی تصریح کرد : در وزارت کشور طرح دیگری در دستور کار قرار گرفته که طبق این طرح در مراکز معاینه فنی دوربین هایی نصب شده و پلاک خودروهایی که در مسیر معاینه فنی قرار می گیرند را ثبت می کند و امکان هیچ تقلبی وجود ندارد .

وی خاطر نشان کرد : قانون باید پی گیر خودروهای بدون معاینه فنی بوده و برخورد جدی تر داشته باشد تا شهر پاک را تجربه کنیم .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: