جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 آذر 1394     
بهترین وعده‌های غذایی از دید طب سنتی

تسنیم: محمد دریایی درباره آداب صحیح غذا خوردن اظهار داشت: رعایت آداب صحیح غذاخوردن و جویدن هر لقمه غذا حداقل 30 مرتبه بسیار به هضم بهتر غذا کمک می‌کند.

وی گفت: معده و بدن غذای ساده را به‌راحتی هضم و جذب می‌کند، پس در هر وعده غذا، غذاهای متنوع مصرف نکنید و به یک نوع غذا بسنده کنید و غذا را با دستگاه‌های زودپز، ماکروفر و ... دستخوش دگرگونی شدید نکنید.

قبل از سیرشدن کامل, از غذا خوردن دست بکشید

این مشاور طب سنتی ادامه داد: قبل از سیر شدن کامل, از غذا خوردن دست بکشید, فواید این کار کنترل وزن، کاهش ریفلاکس یا ترش کردن معده و عمر طولانی‌تر می‌شود.

بهتر است وعده‌های غذایی 2 وعده صبح و شب باشد

دریایی افزود: بهتر است وعده‌های غذایی 2 وعده صبح و شب باشد، مثلاً 7 صبح و 7 شب، این نحوه غذا خوردن باعث پیشگیری از بیماری‌ها به‌خصوص چاقی و باعث شادابی و نشاط می‌شود، پس وعده‌ها نباید بر اساس عادت یا زمانی غیر از گرسنگی باشد.

وی خاطرنشان کرد: در رساله ذهبیه امام رضا(ع) آمده است که افراد سالم روزی دو مرتبه صبح و شام غذا مصرف کنند ولی افراد بیمار, دیابتی‌ها, زنان باردار, سالمندان چند وعده و با حجم کم غذا مصرف کنند.

این مشاور طب سنتی یادآور شد: همچنین افرادی که متابولیسم بالایی دارند, به‌دلیل داشتن تیروئید فعال و زیاد بودن اسید معده‌شان تحمل گرسنگی را ندارند و باید تعداد وعده غذایشان را افزایش دهند.

بین غذاها، غذاهای شُل مانند آش‌ها و سوپ‌ها بهتر از غذاهای سفت است

دریایی گفت: بین غذاها، غذاهای شُل مانند آش‌ها و سوپ‌ها بهتر از غذاهای سفت است و بهتر است حداقل روزی یک بار آش جو یا آلو، انار، زرشک، سماق، گشنیز و ... به‌اندازه یک پیاله کوچک مصرف شود، اما چون اکثر آش‌ها و سوپ‌ها طبع سرد دارند، بهتر است کمی زیره هم با آن مصرف شود.

وی اضافه کرد: خوردن غذاهای سنتی نظیر کوفته، قیمه، قورمه، فسنجان، نیمرو، املت، کدوی بخارپز یا تنوری و کباب گوسفندی بسیار مفید است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: