جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 11 تير 1393     
فاز نخست جایگزینی موتورسیکلت های برقی با بنزینی از منطقه بازار آغاز خواهد شد

به گزارش شهرداری نیوز، معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه رسیدگی به وضعیت ترافیکی منطقه 12 به صورت ویژه در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک قرار گرفته است،گفت: به منظور رفاه حال شهروندان رسیدگی به پله های برقی و آسانسورها و تعدد ورودی و خروجی ها در سامانه مترو این منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

سیدجعفر تشکری هاشمی با اشاره به اینکه منطقه 12 یکی از پرترددترین مناطق شهر تهران است که از ساعت 8 صبح بیشترین حجم تردد را داشته و در ساعت 5 بعدازظهر منطقه به خاموشی می رود، گفت: رسیدگی به وضعیت ترافیکی منطقه 12 به صورت ویژه در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه منطقه 12 منطقه ای با سکنه کم است که به دلیل مراکز تجاری در عین حال تراکم  جمعیت بالایی به لحاظ تردد دارد گفت: این شرایط طی روز حاکم است و در ساعات بعدازظهر این حجم بالای جمعیت به سایر مناطق منتقل و تقسیم می شود. از اینرو تمهیدات ویژه ای برای شرایط ترافیکی این قسمت از شهر در نظر گرفته می شود. در همین راستا هم تیمی متشکل از مدیران حوزه حمل و نقل تشکیل شده تا مسائل و مشکلات منطقه را به لحاظ ترافیکی بررسی و برطرف کننند.

وی با تاکید بر گسترش حمل و نقل عمومی در منطقه12، تصریح کرد: مقرر شده در تمامی معابر سطح منطقه که خط اتوبوسرانی در آن تعریف نشده اما محل تردد بالای شهروندان بوده و البته امکان تردد اتوبوس نیز در آن فراهم است، با اختصاص اتوبوس جدید زمینه تردد آسان مردم فراهم شود.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه فضاهای فرهنگی و تاریخی بسیاری در منطقه 12 وجود دارد که بسیاری از شهروندان از این اماکن تاریخی بی اطلاع هستند،  گفت: امکانات گردشگری عمومی در این منطقه گسترش می یابد .

وی با تاکید بر اینکه به لحاظ حمل و نقل انبوه بر در منطقه 12 وضعیت مطلوبی را داریم،اظهارکرد: با هماهنگی مدیران حوزه حمل و نقل تمامی مشکلات در خطوط حمل و نقل عمومی برطرف خواهد شد. به عنوان مثال در خطوط مترو، رسیدگی به پله های برقی، آسانسورها و تعدد ورودی و خروجی ها در دستور کار قرار دارد .

وی با اشاره به اینکه هسته مرکزی شهر سال هاست که از آلودگی های زیست محیطی از جمله آلودگی هوا رنج می برد، تصریح کرد: ورود خودروهای هیبریدی در سال93 در دستور کار شورای شهر و مدیریت شهری تهران قرار دارد و تزریق این خودروها به ناوگان حمل و نقل شهری مورد تأکید است.توسعه حمل و نقل پاک، استفاده از دوچرخه و موتورسیکلت های برقی باید در منطقه 12 گسترش یابد، لذا به منظور توسعه دوچرخه سواری، خانه های دوچرخه به زودی در منطقه 12 راه اندازی خواهد شد و مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در این منطقه تعبیه خواهد شد .

تشکری هاشمی با تأکید بر لزوم ایجاد زیرساخت های لازم برای ورود خودروهای هیبریدی گفت: هم اکنون معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حال مذاکره با شرکت هایی است که توانایی تخصصی و فنی لازم برای ورود به این حوزه را دارا هستند. در عین حال اعتبارات لازم به این منظور اختصاص یافته و امیدواریم شاهد اجرای این برنامه و پیشرفت آن باشیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه جایگزینی موتورسیکلت های برقی با بنزینی یکی از اصلی ترین محورهای برنامه 5 ساله در شهرداری تهران است، خاطرنشان کرد: فاز نخست این جایگزینی از منطقه بازار آغاز خواهد شد .

به گفته معاون شهردار تهران با تصویب شورای شهر 40میلیاردتومان اعتبار به اجرای این طرح اختصاص یافته است که به منظور رفاه استفاده کنندگان از موتورسیکلت های برقی یارانه‌های متعددی از قبیل فراهم نمودن برق رایگان برای موتور سیکلت‌ها پیش بینی شده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: