جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 23 دی 1392     
مشکل آلودگی هوا با ژست روشنفکری حل نمی شود

به گزارش شهرداری نیوز ، یک عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: وارونگی دما، خیابان هایی که پر از وسایل نقلیه دودزاست و قصه تمام نشدنی آلودگی هوای تهران، بی رحمانه نفس کودکان و کهنسالان این کلان شهر را می گیرد و مرگ خاموش را رقم می زند.

دکتر معصومه آباد افزود: همگی در حالی شاهد به شماره افتادن نفس هایمان هستیم که دست روی دست گذاشته ایم و با این واژه خانمان سوز که آن را علت یآبی و فرصت ها و تهدیدهای آن را شناسایی نیز کرده ایم، ژست روشنفکری می گیریم.

وی با اشاره به این که نباید منکر این واقعیت باشیم که نقش دولت و مردم و نیز آموزش های شهروندی به صورت توأمان در جهت کاهش مشکل آلودگی هوا گره گشاست، اظهار کرد: البته این مشکل حکایتی است که تنها با ریشه یآبی موضوع قابل حل نیست، بلکه به اقدام جدی نیاز دارد.

آباد با بیان این که آلودگی هوا علاوه بر تهران در شهرهای 19 استان کشور جا خوش کرده و شهروندان آن ها را زمین گیر نموده، تصریح کرد: این مشکل محصول تحقق نیافتن مدیریت یکپارچه است و تا وقتی هر تکه این مسأله در یک سازمان با یک مدیریت مستقل و با یک مأموریت سازمانی مجزا جای گرفته، مشکل حل نمی¬شود.

وی با تأکید بر این که به جای سلامت انسان ها به منافع سازمانی فکر می کنیم، اضافه کرد: در حال حاضر در بحث آلودگی هوا در کشور 8 نهاد متولی داریم و نتیجه آن خسارات ناشی از آلودگی هوا می شود که در حال حاضر شاهد آن هستیم.

آباد با ذکر این نکته که خسارات آلودگی هوای تهران سالانه هزاران میلیارد تومان است، گفت: خسارات آلودگی هوا بسیار گوناگون است و از تعطیلی ادارات و مدارس تا بیماری های مزمن و وخیم و مرگ و میر شهروندان را در بر می گیرد.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: تا سبک مدیریت غیر واحد و غیر متجانس موجود را تبدیل به مدیریت واحد شهری نکنیم، همچنان بدون هیچ اقدام موثری باید منتظر باشیم تا خدا به ما رحم کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: