جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 29 تير 1393     
برای ساخت بزرگراه شهید شوشتری کمترین تغییرات را در طبیعت منطقه ایجاد می کنیم

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،با تکمیل ساخت بزرگراه شهید شوشتری در شرق تهران، ترافیک ترانزیتی استان های شرق و شمال شرق کشور به راحتی به سمت استان های جنوبی هدایت شده و این محدوده از پایتخت صاحب یک محور کمربندی کارآمد می شود.

بزرگراه شهید شوشتری، بزرگراهی شمالی_ جنوبی در شرق تهران است که از تقاطع بزرگراه رسالت با بزرگراه شهید یاسینی آغاز شده و پس از عبور از یک مسیر 13 کیلومتری، به تقاطع بزرگراه دولت آباد با بزرگراه امام رضا(ع) می رسد. بخش جنوبی این بزرگراه استراتژیک ساخته شده و تنها بخش شمالی باقی مانده که قرار است در دو فاز اجرایی شود.

در این باره مازیار حسینی، معاون فنی و عمرانی شهردار تهران می گوید: فاز اول پروژه از بزرگراه امام رضا(ع) تا ورزشگاه تختی و اتصال آن به بزرگراه شهید محلاتی است که امیدواریم عملیات اجرایی آن از نیمه دوم امسال آغاز شود. این امر به طور حتم تحول خوبی در شرق پایتخت ایجاد خواهد کرد.

حسینی با اشاره به فاز دوم بزرگراه شهید شوشتری می افزاید: از ورزشگاه تختی به سمت بزرگراه رسالت و تقاطع بزرگراه شهید یاسینی در فاز دوم پروژه بزرگراه شهید شوشتری قرار دارد که در این قسمت ما با مسائل خاص زیست محیطی مواجه هستیم که با جدیت این مسائل را دنبال کردیم و در تلاشیم که کوچکترین آسیبی به طبیعت بکر این محدوده وارد نشود.

معاون شهردار تهران با تاکید بر حفظ محیط زیست و طبیعت بکر این محدوده تصریح می کند: برای ما حفظ طبیعت در آنجا بسیار مهم است و از نظر فنی در حال اتخاذ تدابیری هستیم که چه در زمان ساخت و چه هنگام بهره برداری هیچ آسیبی به طبیعت و محیط زیست وارد نشود.

وی اضافه می کند: به احتمال زیاد برای حفظ محیط زیست، از آن قسمت به شکل تونلی عبور می کنیم و درواقع بخشی از فاز دوم پروژه بزرگراه شهید شوشتری به شکل تونل اجرایی می شود.

حسینی خاطرنشان می کند: ما سعی داریم که از زیر کوه ها با تونل عبور کنیم و فاصله بین کوهها را نیز به شکل تونل گالری اجرایی کنیم تا طبیعت آنجا دستخوش دست اندازی ها نشده و دو تکه نشود

عبور 80 درصد مسیر بزرگراه شهید شوشتری از مناطق صعب العبور کوهستانی

قاسم مالدار،مجری طرح های بزرگراهی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران نیز در این باره می گوید: حدود 80 درصد مسیر بزرگراه شهید شوشتری باید از میان مناطق صعب العبور کوهستانی عبور کند بنابراین عملیات اجرایی بخش باقی مانده این پروژه نیازمند انفجار، عملیات سنگ برداری و البته ساخت یک تونل 800 متری است.

وی می افزاید: این تونل اگرچه به دلیل مواجهه با بافت های سنگی پایدار و عدم تداخل با معارضات تاسیساتی با دشواری های اجرایی کمتری نسبت به احداث تونل های شهری مواجه است اما به هرحال بخش عمده ای از زمان بندی اجرای پروژه را به خود معطوف خواهد کرد.

مالدار اضافه می کند: طرح بزرگراه شهید شوشتری در صورت رفع معارضات و رسیدن به مرحله اجرایی، باید از یک معبر زیرزمینی دیگر نیز عبور کند؛ معبری 450 متری که به منظور حفظ زیستگاه های طبیعی حفاظت شده به صورت باکس بتنی ساخته می شود تا مسیر بزرگراه از میان پهنه های طبیعی شرق تهران عبور نکند




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: