جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 1 بهمن 1392     
آغاز ارزیابی مکانیزه معابر بزرگراهی پایتخت از نیمه اول بهمن ماه

به گزارش شهرداری نیوز ، متعاقب به کارگیری آزمایشی سیستم ارزیابی مکانیزه معابر بزرگراهی شهر تهران در بخشی از بزرگراه شهید حکیم، کار ارزیابی مکانیزه کل معابر بزرگراهی پایتخت در نیمه اول بهمن سال جاری آغاز می شود.

سیستم ارزیابی مکانیزه معابر بزرگراهی شهر تهران متعاقب بکارگیری آزمایشی در بخشی از بزرگراه شهید حکیم، هم اکنون در مرحله کالیبراسیون و کنترل و پردازش اطلاعات خروجی قرار دارد و پیش بینی می شود پس از تکمیل این اقدامات مقدماتی، کار ارزیابی مکانیزه کل معابر بزرگراهی پایتخت در نیمه اول بهمن سال جاری آغاز شود.

 

با توجه به اینکه این سامانه مکانیزه با پیمودن تمام لین های موجود بزرگراهی، وضعیت معابر را ثبت و ضبط می کند باید 4500 کیلومتر را طی کند تا وضعیت سطح کل معابر بزرگراهی برداشت شده و به اطلاعات پردازش شده تبدیل شود. آنچه در این میان اهمیت دارد، کالیبره بودن تجهیزات و اطمینان از نحوه عملکرد آنها است که باید به طور مرتب مورد پایش قرار گیرد.

 

نکته قابل توجه آن است که این سیستم علاوه بر قابلیت تعیین شاخص کیفیت روکش معابر یا PCI، مجهز به سنسورهای لیزری تعیین پروفیل طولی و عرضی معبر است و قادر خواهد بود ضمن محاسبه شاخص ناهمواری مسیر(IRI)، مشکل احتمالی شیب نامناسب عرضی در سطح معابر بزرگراهی را به دقت شناسایی و ثبت کند؛ اقدامی که می تواند در جهت رفع مشکل عدم ارتباط سطح معبر با شبکه جمع آوری و هدایت آب های سطحی راهگشا باشد.

 

 گفتنی است سیستم مکانیزه ارزیابی معابر بزرگراهی شهر تهران، سامانه ای مجهز به به دوربین، سنسورهای لیزری، کامپیوتر و پردازشگر های پیشرفته، رادار نفوذی زمین (GPR)و البته سامانه GPS است.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: