جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 9 بهمن 1392     
هشدار یک نماینده به وزیر مسکن روحانی

اقتصادپرس: سید بهلول حسینی ضمن ارزیابی بازار مسكن بعد از افزایش تسهیلات خرید، با بیان اینكه سیاست‌های افزایش قیمت وام مسكن به نفع بازار مسكن نیست، اظهار داشت:‌ اینكه دولت تسیهلات مسكن را افزایش داد، شاید یك رونق نسبی در بازار ایجاد كرد، اما این رونق مقطعی و ناپایدار است؛ به طوری كه در آینده قطعا در افزایش قیمت مسكن موثر است.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی تاكید كرد:‌ نكته دیگر در رابطه شد تقاضای مسكن همزمان با افزایش تسهیلات مسكن است كه این موضوع نیز افزایش قیمت‌ها را در پی دارد.

وی با اشاره به اینكه آزاد شدن خرید و فروش مسكن‌مهر نیز موجب افزایش تقاضای بازار مسكن شد، ادامه داد: توقف مسكن‌مهر از سوی دولت نقض‌غرض است؛ چراكه مسكن‌مهر برای جوانان و افرادی كه توانایی تامین مسكن را ندارند بسیار مناسب است.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: افزایش شمولیت مسكن‌مهر یكی دیگر از ایرادات اساسی این طرح است، به طوری كه هر شخصی كه حتی توانایی خرید مسكن را دارد، توانست برای خرید این واحد‌ها ثبت نام كند؛ در حالی كه مسكن‌مهر باید در اختیار افراد ویژه و با شرایط خاص قرار گیرد.

حسینی با تاكید بر اینكه مسكن‌مهر باید فقط در اختیار افرادی كه ناتوان در تامین مسكن هستند قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اما در صورتی كه این مسكن در اختیار همه قرار گیرد و حتی خرید و فروش آن آزاد شود علاوه بر اینكه تقاضای بازار مسكن افزایش می‌یابد، باعث افزایش قیمت مسكن نیز می‌شود.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: