جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 15 بهمن 1392     
حوادث رانندگی نیروهای مولد را به افراد سربار تبدیل می کند

به گزارش شهرداری نیوز، جلسه مشترک سردار حسین رحیمی رییس پلیس راهور تهران بزرگ و مهندس سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با موضوع اهمیت استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری به منظور انتقال آموزه های ترافیکی به عموم شهروندان به وبژه کودکان و نوجوانان در محل فرماندهی پلیس راهور پایتخت برگزار شد.

سردار رحیمی گفت: استفاده از ابزارهای هنری و فرهنگی بزرگترین کمک در جهت آموزش ترافیک و رعایت قوانین و مقررات ترافیکی در بین دانش آموزان به عنوان اثرگذارترین و مهم ترین قشر جامعه است.

وی با اعلام این که هر سال حدود 18 هزار نفر در تصادفات رانندگی در کشورمان کشته و ده¬ها هزار نفر مجروح و مصدوم می¬شوند، تاکید کرد: بسیاری از این تصادفات ناشی از قانون¬گریزی و زیر پا گذاشتن قوانین و مقررات از سوی برخی از رانندگان است.

سردار رحیمی با ابراز تأسف از این که اغلب افرادی که در تصادف جان خود را از دست می دهند یا آسیب می بینند، از گروه-های مولد جامعه محسوب می شوند، اظهار کرد: متأسفانه بسیاری از این افراد مردان جوانی اند که عموماً تنها نان آور خانواده محسوب می شوند و در تصادف کشته شده یا دچار آسیب  جدی می گردند و از نیروهای مولد جامعه به افراد سربار جامعه تبدیل می شوند.

وی آسیب های ناشی از تصادفات را بسیار گسترده و شامل طیف وسیعی از خسارات مادی، صدمات جانی و لطمات روحی دانست و تصریح کرد: اگر امروز بسیاری از کشورهای دنیا مشکلات خود را در حوزه ترافیک حل کرده اند، این امر مرهون توجه ویژه¬ای است که آن ها سال هاست به موضوع آموزش کودکان و نوجوانان معطوف داشته اند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: اگر با مجموع اقدامات آموزشی، فرهنگی و هنری بتوانیم حتی یک مصدوم یا یک مجروح از تعداد شهروندان از جمله دانش آموزانی که در تصادفات مصدوم و مجروح می شوند کم کنیم، موفق شده ایم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: