جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 27 بهمن 1392     
توصیه ایران به گروه 1+5 از زبان صالحی

مهر: ریس سازمان انرژی اتمی گفت : امیدواریم کشورهای ۱+۵ پیام ملت را دریافت کرده باشند و از فرصت تعامل با ایران استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی  انقلاب اسلامی که با حضور تعدادی از روسای نمایندگی های سیاسی و خبری مقیم تهران در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد افزود: ما ملتی هستیم که در 35 سال گذشته با تنگناها ومشکلاتی روبرو بودیم اما باوجود همه این مشکلات توانستیم بر سختی ها فائق بیاییم .

وی گفت: امروزه در فرایند  مذاکره با 5  کشور عضو شورای امنیت هستیم  که این موضوع نتیجه مقاومت  35 سال گذشته است .

صالحی افزود : شما می توانید  کشورهای منطقه را مشاهده کنید، جنگی را بر ما  تحمیل کردند، حال ببینید سایر کشورها  در چه وضعی هستند و ما در چه وضعیتی ؟

وی گفت : ناظران  بی طرف بیان می کنند که ایران جزء‌  معدود کشورهایی است که دارای بالاترین دستاوردهای  علمی  است و همچنین در این موضوع  در میان کشورهای مسلمان  دستاوردهای منحصر به فردی دارد و هیچ کدام از آنها  نتوانسته اند  دراین باره با ایران برابری کنند.

صالحی افزود: ایران نوع جدیدی از حکمرانی را  ارائه و قابلیت های اجرایی آن را نیز ثابت کرده است، حکمرانی که هم به امور دنیوی و همچنین  به امور معنوی می پردازد  .

وی گفت : ملت ما در چند سال گذشته حماسه های بزرگی را  به نمایش گذاشته است که آخرین آنها انتخابات ریاست جمهوری  در خرداد امسال بود.

صالحی تصریح کرد : برغم تنگناهای اقتصادی شاهد حضور گسترده مردم  در انتخابات ریاست جمهوری بودیم و با روی کار آمدن دولت جدید چشم انداز جدیدی  در روابط بین الملل داریم و ایران دیپلماسی گسترده ای را شروع کرده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم  کشورهای 1+5 پیام ملت را دریافت  کرده باشند  و از این فرصت برای تعامل با ایران استفاده کنند، گفت : آنچه که ما انتظار داریم و توصیه می کنیم این است که  حق ایران  برسمیت شناخته شود، با ایران برای تسکین شرایط بد  اقتصادی جهان  همکاری کنید و همچنین  با ایران تعامل  و در این باره  ان پی تی را تقویت کنید .

رئیس سازمان انرژی اتمی  افزود : اگر موضوع هسته ای حل و فصل شود قطعا ان پی تی تقویت می شود و این به نفع ما  ، آنها و جامعه  بین المللی خواهد بود .

صالحی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود : ما با انقلاب اسلامی به دنبال آزادی و اصول اخلاقی بودیم و نمی خواستیم در مدار سیاسی ابرقدرتها باشیم. با این انقلاب ما می توانیم ادعا کنیم که رنسانس ایجاد و به اصول اخلاقی کمک کردیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: ملت ما به گذشته خودش مفتخر است ودر مقاطع مختلف  نیز ظرفیت های خودش را به دنیا و بشریت  نشان داده است .
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: