جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 1 مهر 1393     
امسال ترافیک مهرماه 10درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است

به گزارش گروه حمل و نقل ترافیک شهرداری نیوز، رئیس پلیس راهور تهران با بیان اینکه ترافیک اول مهر نسبت به 6 ماه اول سال 93 تا 30 درصد افزایش دارد، گفت: امروز ترافیک از ساعت 6:15 آغاز شد اما ذکر این نکته لازم است که ترافیک مهرماه بر بزرگراه ها و معابر اصلی تاثیرگذار بوده است.

سرهنگ تیمور حسینی در حاشیه ستاد استقبال از مهر در سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن بیان این مطلب در جمع خبرنگاران با تائید افزایش نسبی ترافیک نسبت به روزهای قبل گفت: ما معمولا از 6:45 با سنگینی بار ترافیک مواجه بودیم اما امروز ترافیک در معابر بزرگراهی از ساعت 6:15 شروع شد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام آمادگی صددرصدی نیروهای راهنمایی و رانندگی برای کنترل ترافیک مهرماه اظهار کرد: نیروهای راهور بیشتر در نقاط نزدیک به مدارس ابتدایی مستقر هستند تا ضمن رفع گره های ترافیکی به وضعیت سلامت تردد شهروندان نیز رسیدگی کنند.

وی با بیان این که همه نیروهای راهنمایی و رانندگی از نخستین ساعت صبح در آماده باش کامل بوده و وضعیت ترافیک به طور دقیق مورد نظارت قرار دارد، گفت: بیش از آن که حجم ترافیک برای ما مسئله‌ساز باشد بی‌نظمی در رانندگی و رفت و‌ آمد مشکل است. بنابر این همه هم و غم ما برقراری نظم و انضباط است که شاخصه‌های آن مسائلی مثل حرکت بین خطوط، گردش صحیح، توقف پشت خط ایست در تقاطع‌ها، عدم توقف در نقاط غیرمجاز در حاشیه معابر بزرگراهی و حریم تقاطع‌ها و مواردی از این دست است که امیدوارم همکاران من در نظم‌ بخشیدن به تردد موفق باشند تا گره‌های کور ترافیکی ایجاد نشود و مردم به کار خود و دانش‌آموزان به مدرسه خود برسند.

سرهنگ حسینی با بیان این که تردد در سایر معابر تفاوت چندانی با روزهای گذشته نداشته است گفت: خوشبختانه از ابتدای صبح تا این لحظه تصادف سنگینی رخ نداده و تنها در بزرگراه یادگار امام تقاطع ایوانک آتش سوزی خودرو داشتیم که باعث کندی حرکت خودروها شد.

رییس پلیس راهور ادامه داد: میزان سنگین بودن بار ترافیک بر اساس سیستم‌های شمارشگر نصب شده است که آمار تردد را با نرم تعریف شده می‌سنجد و در سیستم آن را تحلیل کرده و روی نقشه به ما اعلام می‌کند تا متوجه شویم وضعیت ترافیک سنگین، نیمه سنگین یا عادی است. بنابراین نگاه چشمی افراد و به خصوص کسانی که هر روز از یک مسیر مشخص تردد می‌کنند تعیین کننده سنگین ترافیک نیست.

وی افزود: تا اینجای کار ترافیک طبق پیش‌بینی ما سنگین‌تر شده البته این بیشتر در مورد معابر بزرگراهی صادق است و بازگشایی مدارس روی ترافیک معابر شهری و عادی تأثیر خاصی نداشته بلکه ساعت بیولوژیک بدن ما به دلیل عقب کشیده شدن ساعت احساس می‌کند ترافیک زودتر شروع شده است.

حسینی درخصوص مقایسه ترافیک مهرماه امسال با سال گذشته نیز بیان کرد: ترافیک اول مهر امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته به دلیل افزایش تعداد خودروها و کاربران ترافیک حدود 10 درصد سنگین‌تر شده است. برای معابر بزرگراهی مثل اتوبان‌های حکیم، ستاری و همت ترافیک بیشتری پیش‌بینی می‌کنیم. معابر درجه 2 نیز به ویژه در تقاطع‌ها نیاز به کنترل بیشتری دارند. البته مشکل اصلی در تقاطع‌ها عبور عابر پیاده است که برای افزایش امنیت آنان از اوایل آبان ماه طرح گذرگاه عابر پیاده تحت عنوان ایست به احترام زندگی را اجرا می‌کنیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: