جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 3 مهر 1393     
10درصد از «گرمخانه‌ایهای» خاوران کارگر شهرداری شدند

 به گزارش گروه مناطق 22گانه شهرداری نیوز،شهردار منطقه 15 تهران با بیان اینکه بسیاری از افرادی که در گرمخانه پذیرفته می‌شوند، ظرفیت اشتغال دارند، گفت: اگر بتوانیم 10 درصد از 300 نفر را جدا کنیم، 30 نفر کارگر داریم که می‌توانیم در خدمات شهری از آنها استفاده کنیم.

درخصوص تامین امنیت در منطقه گرمخانه خاوران گفت: 1200 نفر از معتادان شهر در گذشته جمع آوری می‌شدند و به این نقطه برای ساماندهی اسکان داده می‌شدند، ولی به دستور دکتر قالیباف قرار براین است که در هر منطقه یک گرمخانه احداث شود یا حداقل در شرق، غرب ، شمال، جنوب و مرکز پنج گرمخانه ایجاد شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت گرمخانه از 1200 نفر به 300 نفر تقلیل پیدا کرده و امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی و حمام نیز نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده است. علاوه بر آن نیز به دلیل کاهش ازدحام کنترل آن هم راحت‌تر انجام می‌شود.

شهردار منطقه 15 با بیان اینکه بسیاری از این افراد توانایی خاصی دارند و باید از ظرفیت‌ آنان استفاده کنیم، گفت: بسیاری از این افراد می‌توانند مجددا وارد چرخه کار شوند و ما می‌توانیم از ظرفیت آنها برای خدمات شهری و به عنوان کارگر در حوزه نظافت، بهداشت و حمل زباله استفاده کنیم.

انجمنی ادامه داد: قرار است یک ناحیه را به صورت پایلوت در اختیار این افراد که از یک حرفه‌ای برخوردارند، قرار دهیم. به طور مثال می‌توانند جوشکاری و نقاشی کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 10 درصد از افرادی که در گرمخانه خاوران اسکان داده می‌شدند، در حوزه خدمات شهری به کار گرفته شده‌اند. حتی شخص بنده نیز برای اعتماد پیمانکار ضمانت این افراد را برعهده گرفته‌ام.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: