جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 3 مهر 1393     
کمبود نقدینگی شهرداری به منظور توسعه و تجهیز حمل و نقل عمومی پایتخت...

 به گزارش  گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، ، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از نوسازی 450 دستگاه اتوبوس فرسوده در سال جاری خبر داد و گفت: نوسازی این تعداد اتوبوس فرسوده در دستور کار شرکت واحد اتوبوسرانی قرار دارد.

سنندجی با اشاره به این که از سال 90 تاکنون هیچ اتوبوسی جهت توسعه و نوسازی به ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص نیافته است  افزود : با توجه به این که  در مهرماه  ناوگان حمل و نقل عمومی باید پاسخ گوی حجم وسیعی از جابه جایی دانش آموزان و دانشجویان باشد بازسازی اتوبوس های فرسوده قدیمی به ویژه در بخش خصوصی شروع گردید.

وی اظهار داشت : بازسازی اتوبوس های فرسوده شامل رنگ آمیزی بدنه ، تعویض صندلی ها و بازسازی دستگاه های گرمایشی و سرد مایشی و تعویض و یا تعمیر ایرادات موتوری است .

وی گفت : پیش بینی می شود بازسازی 450 دستگاه اتوبوس فرسوده تا پایان مهر ماه به  اتمام برسد ، اما تا تاریخ مربوطه هر تعداد اتوبوسی که بازسازی شود در ناوگان حمل و نقل عمومی جهت جا به جایی مسافران مورد استفاده قرار خواهد گرفت .

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در ادامه با اشاره به تاثیرات این بازسازی ها در افزایش گرایش شهروندان جهت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی گفت : بازسازی اتوبوس های فرسوده نمی تواند تاثیر زیادی در جهت گرایش شهروندان به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی داشته باشد زیرا شهروندان  از ناوگان حمل و نقل عمومی استقبال می کنند که این ناوگان در شأن آن ها باشد البته اتوبوس های وارداتی نیز دارای امکانات خوبی جهت راحتی معلولین ، جانبازان و سالمندان است که می تواند رضایت شهروندان را جلب کند .

وی افزود : اتوبوس فرسوده ای که حداقل هشت سال کار کرده است در صورتی که بازسازی شوند تاثیر بسیار کمی در گرایش شهروندان به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و بالطبع کاهش آلایندگی محیط زیست خواهد داشت.

وی با اشاره به مشکل نقدینگی شهرداری  جهت خرید اتوبوس های جدید، بازسازی اتوبوس های فرسوده را تنها راهکار کنونی دانست و اظهار داشت: در حال حاضر شهرداری نقدینگی کافی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل در اختیار ندارد و برای تامین نقدینگی در این زمینه باید از سرمایه های حوزه خدماتی و عمرانی کاسته تا امکان نوسازی هزار دستگاه در ناوگان حمل و نقل فراهم شود.

سنندجی در ادامه به مزیت اتوبوس های وارداتی اشاره کرد و گفت: اتوبوس های وارداتی از امکانات مناسبی جهت استفاده معلولین، جانبازان و سالمندان برخوردار است و قطعاً استفاده از این اتوبوس ها درناوگان حمل و نقل موجب رضایت شهروندان خواهد شد.

وی در  پایان  خاطر نشان کرد : در گذشته قرار بر این بوده است سالیانه هزار دستگاه اتوبوس جدید از طرف دولت به ناوگان حمل ونقل عمومی پایتخت واگذار شود اما این واگذاری از سال 90 تا اکنون منتفی شده بنابراین به تدریج ناوگان اتوبوسرانی رو به فرسودگی است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: