جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 5 مهر 1393     
بحث آب نیازمند تغییر اساسی و جدی در سیاست‌هاست

 به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،معصومه ابتکار در سفر به استان یزد و دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان یزد خواستار کمک به فرهنگ سازی حفظ محیط زیست شد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این دیدار اظهار کرد: بحث محیط زیست در این دوره با مشکلات فراوانی روبرو است و از زوایای مختلف، کشور در معرض آسیب و تهدیدهای زیست محیطی است و باید در این برهه زمانی تمام برنامه های عمرانی و.... همگام با محیط زیست باشد تا ایران دچار مشکل نشود.

وی افزود: بحث آب در کشور نیازمند تغییر اساسی و جدی در سیاست‌ها است و ما وظیفه استفاده و حفاظت درست از این منابع خدادادی را داریم.

ابتکار همچنین گفت: در بخش آلودگی هوا، در کشور تحول بزرگی رخ داده است و بنزین مشکل دار در حال خارج شدن از چرخه سوخت است و سوخت استاندارد در 5 شهر تهران، اراک، کرج، تبریز و جدیدا در اصفهان توزیع شده است و تا اخر سال کل کشور را پوشش می دهد.

وی افزود: در یزد بحث آب و حفاظت از منابع آب و جلوگیری از آلودگی آن مهم است و نحوه برنامه ریزی برای این مساله و مشارکت مردم در موضوع آب در استان یزد کلیدی است.

ابتکار از ائمه جمعه و جماعت درخواست نمود با مطرح نمودن موضوع آب و مسائل زیست محیطی بین مردم از طریق مسائل دینی فرهنگ سازی لازم صورت پذیرد و مردم را همگام با دولت در ایجاد و تحول در حفظ محیط زیست همراه نماید.

بعد از سخنان دکتر ابتکار، آیت الله ناصری امام جمعه یزد ضمن خیر مقدم عنوان نمود حفظ طبیعت و نعمت های الهی ضرورت دارد و باید برنامه ریزی در ذخیره سازی آب در روستاها در اولویت قرار گیرد تا مردم کمتر دچار مشکل شوند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: