جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 12 مرداد 1395     
شهردار منطقه 11 در نشست خبری
اقتصاد گردشگری با رویکرد توانمند سازی ساکنین شهر رونق می یابد

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز، شهردار منطقه 11 در نشست خبری 230 سالگی پایتخت توجه به اقتصاد گردشگری را با رویکرد توانمند سازی ساکنین شهر تهران حائز اهمیت دانست و به تشریح اقدامات مدیریت شهری برای رونق گردشگری پرداخت.

نصراله آبادیان با بیان این که مدیریت شهری در تلاش است تا با استفاده از تمام ظرفیت ها با توجه به چشم انداز سال 1404 شهرداری تهران به مطلوب مورد نظر برسد ؛ به تشریح اقدامات و برنامه های این منطقه برای رونق گردشگری و شناخت شهروندان نسبت به پیشینه تاریخی و هویت محل سکونت خود پرداخت.

آبادیان در این باره گفت: منطقه 11 ظرفیت‌های تاریخی خوبی دارد که برنامه‌های گسترده‌ای برای افزایش سهم گردشگری این منطقه از دو سال گذشته در دستور کار داریم.

وی با بیان این که 4 کیلومتر منطقه 11 جزو حصار ناصری است، تصریح کرد: منطقه 11، منطقه امیرنشین تهران دوران قاجار بوده که هنوز میراث تاریخی منطقه همچون بنای کاخ مرمر، موزه مقدم، خانه "امیربهادر" و "انیس‌الدوله" را می‌توان در سطح این منطقه دید و به عنوان موضوعات گردشگری به آن ها پرداخت.

شهردار منطقه 11 افزود : در راستای توسعه گردشگری در سطح منطقه زیر ساخت های کار فراهم شده و ورود خوبی به بحث توسعه گردشگری داشته ایم که تهیه نقشه‌ گردشگری دو زبانه و معرفی نقاط گردشگری با تعیین مسیرهای گردشگری که در نوروز 2 سال گذشته به اجرا در آمد از جمله این برنامه ها بوده است.

آبادیان خاطر نشان کرد: توسعه گردشگری و توجه به توسعه آن اقدامی بین بخشی است و در این زمینه مذاکره خوبی با سازمان میراث فرهنگی داشتیم و امیدواریم که طی سال 95 گردشگری در منطقه 11 گسترش یابد.

شهردار منطقه 11 همچنین توجه به اقتصاد پایدار شهری را رویکرد مدیریت شهری برای توانمند سازی شهروندان عنوان کرد که در توسعه اقتصاد پایدار و تقویت اقتصاد ساکنان شهر حائز اهمیت است.

او ایجاد تعلقات محلی و افزایش توجه شهروندان به حفظ و نگاهداشت بناهای تاریخی را حاصل مطلوب رونق گردشگری تاریخی دانست که تقویت آن می تواند علاوه بر توانمند سازی ساکنین نقاط گردشگری و پیرامون آن ؛ تعلقات محلی را نیز تقویت کرده و باعث توجه و حفظ نماهای ارزشمند در این محلات شود.


 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: