جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 5 مهر 1393     
فرار داعشی ها به کویت و عربستان

فارس: با ادامه حملات هوایی غرب علیه تروریست‌های داعش، تعدادی از این افراد به سمت مرزهای کویت و عربستان گریختند.

روزنامه القبس کویت نوشت که پس از آنکه حملات هوایی ائتلاف آمریکایی موسوم به ائتلاف علیه داعش علیه گروه تروریستی داعش صورت گرفته است، تعدادی از این تروریست‌ها به سمت مرزهای کویت و عربستان گریخته‌اند.

بنا بر این گزارش، این مسئول کویتی گفت که تعدادی از عناصر داعش از عراق و سوریه فرار کرده و تلاش می‌کنند تا وارد مرزهای کویت و عربستان شوند.

حملات ائتلاف کذایی آمریکا علیه گروهک داعش از سه‌شنبه اول مهرماه با حمله به نقاطی در شرق سوریه در استان دیرالزور آغاز شد و با حمله به نقاطی در استان الرقه در شمال شرق سوریه ادامه یافته است.

القبس بدون اینکه به نام این مسئول کویتی اشاره کند، آورده است: دستگاه‌های امنیتی کویت برای رصد و کنترل بیشتر مرزها، همکاری‌های خود را در مرزهای این کشور افزایش داده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: برخی از این افراد به سوی کشورهای خود بازگشتند که تعدادی از آنها از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هستند و برخی خود را به دستگاه‌های امنیتی کشورشان تسلیم کردند.

در حال حاضر دادگاه جنایی کویت، در حال رسیدگی به جرائم سه نفر با تابعیت کویتی، اردنی و مصری به جرم همراهی با داعش است.

یک منبع امنیتی کویتی پیش از این گفته است که وزارت کشور ضمن استمرار تدابیر احتیاطی علیه داعش از ورود 800 عضو غیر کویتی این گروه به داخل کشور جلوگیری کرده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: